Tepele online

Date:

politiaVânătorii de chilipiruri de pe site-urile de licitaţii electronice au pierdut, uneori, sume importante de bani doar pentru că au dat crezare unor anunţuri disponibile pe portalurile de profil. Odată cu avansul tehnologic, unii infractori s-au specializat, orientându-se către mediul online. Tot mai mulţi români încearcă să îi prindă în plasă pe amatorii de chilipiruri şi îi înşală pe internauţii creduli. În loc să primească bunurile pentru care au plătit, unii au primit în colete excremente de câini, teancuri de ziare, bucăţi rupte din cărţi sau telefoane stricate. Unii şi-au făcut chiar un obicei din a-i înşela pe utilizatorii site-urilor de licitaţii electronice, încât au ajuns să scoată bani frumoşi din acest segment, fără a fi prinşi de forţele de ordine. Evenimentele negative în domeniul comerţului online pot fi evitate! Poliţia dâmboviţeană vă recomandă:
– nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet de la persoane necunoscute; se recomandă să folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi produsele după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat;
– dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacţia, acesta ar trebui să fie prudent;
– manifestaţi atenţie şi în cazul în care oferta este foarte tentantă; trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare, iar pentru unele nelţmuriri solicitaţi-i vânzătorului mai multe informaţii;
– dacă se cumpără produse „de firmă”, trebuie mers cu vânzătorul la un magazin autorizat, astfel încât să fie probată autenticitatea produsului cumpărat; Întâlnirea cu vânzătorul trebuie să aibă loc în zone publice, iar cumpărătorul poate fi însoţit de persoane în care are încredere;
– dacă se cumpără bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de provenienţă a bunului respectiv (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanţie emis de producător;
– în cazul în care efectuaţi, totuşi, plata online pentru diferite produse, fiţi atenţi când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet; verificaţi întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat);
– refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor online pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei; – comparaţi ofertele de preţ, condiţiile de livrare şi garanţie ale mai multor comercianţi înainte de a lua o decizie;
– evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail;
– este preferabil să cumpăraţi de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut anterior contacte comerciale şi despre care nu există comentarii negative ale altor clienţi pe forumuri ori pe site-urile de evaluare a serviciilor;
– dacă bunurile sunt expediate din străinătate, fiţi atenţi la taxele poştale şi la alte costuri pe care comerciantul nu le afişează/ calculează, cum ar fi taxe vamale sau cele aferente TVA-ului;
– bunurile expediate din străinătate ajung la destinaţie într-un timp mai lung. Astfel, verificaţi timpul de livrare pentru fiecare tip de serviciu de expediere acceptat de comerciant, dacă se asigură urmărirea coletului pe durata transportului şi dacă se poate garanta o dată limită de livrare;
– verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor pentru eventualitatea că nu sunteţi mulţumiţi de ceea ce aţi comandat;
– este recomandat să achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara României doar dacă puteţi verifica reputaţia lor şi satisfacţia clienţilor – există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi „liste negre” cu companiile care înşală clienţii;
– este important să tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărţrii, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.
Poliţia dâmboviţeană sfătuieşte cetăţenii să ţină cont de aceste recomandări pentru a nu deveni victime ale comerţului online şi a nu fi implicaţi în evenimente nedorite chiar în această perioadă a anului în care interesul pentru cumpărături este şi mai mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Ingredientele riscante care se regăsesc în loțiunile pentru bebeluși

Loțiunile pentru bebeluși sunt esențiale pentru hidratarea și protejarea...

Angajatorii dâmbovițeni au 377 de locuri de muncă vacante

Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pot...

MORENARUL ANDREI IVAN S-A SĂTURAT DE CRAIOVA

Andrei Ivan are un mesaj clar pentru şefii Craiovei:...

SORANA CÎRSTEA A UITAT SĂ CÂȘTIGE

Jucătoarea de tenis Sorana Cîrstea (34 de ani, locul...