PROBLEMELE DE MEDIU, ÎN ATENŢIA ELEVILOR ŞI PROFESORILOR DE LA MORENI

Date:

moreniIn perioada 2013 – 2015, Liceul Tehnologic Petrol Moreni (şcoala coordonatoare) şi Şcoala Gimnazială nr. 1 Moreni, alături de şcoli din Italia, Polonia, Suedia, Marea Britanie şi Turcia, sunt partenere în cadrul proiectului multilateral „Our small by steady steps together save the 3 E: Environment, Europe and Earth!” – 3E, proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului Învăţare pe Toată Durata Vieţii.
Cea de a doua reuniune de proiect cu elevi şi cadre didactice a avut loc în şcoala parteneră din Tarnovskie Gory, Polonia – I Liceum Ogolnoksztalcace im.S.Sempolowskiej, în perioada 23-28 februarie 2014.
Tematica întâlnirii a fost Social and Historical Arena -Cercetarea, compararea, analizarea şi dezbaterea diferitelor aspecte ale problemelor de mediu: cauzele şi efectele degradării mediului, surse de poluare şi soluţii cu privire la stilul de viaţă durabil.
Delegaţia română a fost formată din 8 elevi şi 4 cadre didactice de la cele două şcoli morenare.
Principalul obiectiv al reuniunii de proiect a fost acela de a realiza împreună produsele finale propuse în formularul de candidatură: logo-ul proiectului şi o broşură care să cuprindă rezultatele activităţilor de informare şi cercetare a elevilor cu privire la aspecte ale problemelor de mediu: cauzele şi efectele degradării mediului din zonele şcolilor partenere sau din ţările partenere de-a lungul timpului, surse de poluare şi soluţii cu privire la stilul de viaţă durabil.
Potrivit informaţiilor oferite de profesoarele Raluca Anghelina, de la Liceul Tehnologic PETROL Moreni, şi Veronica lonescu , de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Moreni, ca activităţi pregătitoare pentru elaborarea broşurii au fost: susţinerea de prezentări cu aspecte ale degradării mediului din fiecare ţară sau zonă în care se află şcoala parteneră, prin care elevii au evidenţiat rezultatele activităţilor de documentare premergătoare reuniunii de proiect şi gruparea elevilor în şase echipe mixte, fiecare cu propria broşură cât mai originală şi mai obiectivă. Echipele mixte au lucrat cu mare responsabilitate şi au colaborat foarte bine în interiorul lor, dar şi între ele pentru a elabora broşuri cât mai complete, cu informaţii, ilustraţii, hărţi, diagrame din toate ţările partenere, cu privire la cauzele şi efectele degradării mediului, chiar şi cu 50 de ani în urmă.
Echipa profesorilor a lucrat la elaborarea documentelor pregătitoare pentru reuniunea de proiect din Romania, stabilită pentru perioada 2-7 iunie 2014. S-au discutat detalii referitoare la: draftul programului de lucru, portofoliile pe care trebuie să le întocmească elevii din fiecare şcoală parteneră, produsele finale care vor fi realizate, alte aspecte logistice.
Dintre activităţile social-culturale putem menţiona vizitarea şcolii gazdă şi relaţionarea cu elevii şi cadrele didactice poloneze, vizita de documentare la mina de sare de la Wieliczka, scurt popas în centrul oraşului Cracovia şi un moment deosebit de emoţionant, vizita la muzeul Auschwitz – Birkenau. Evaluarea reuniunii de proiect s-a realizat prin completarea online a chestionarelor de către elevii şi profesorii participanţi, acestea urmând a fi prelucrate şi analizate de către ţara gazdă.

Articolul precedent
Articolul următor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Optimizarea SEO pentru bloguri. Cum să crești organic și să-ți monetizezi conținutul?

În anul 2024, pe măsură ce algoritmii motoarelor de...

Bărbat salvat de la moarte de către pompierii dâmbovițeni 

Un bărbat în vârstă de 70 de ani a...

Clipe de groază pentru un șofer 

Noaptea trecută, pompierii dâmbovițeni au fost solicitați să intervenim...

Incendiu puternic la un lan de grâu 

Alerta s-a dat la 112 și s-a solicitat intervenția...