Deputatul PSD, lonuţ Săvoiu, în cadrul conferinţei de presă de la PSD, a declarat că există semnale că drumul expres care va lega Autostrada A1, Bucureşti-Piteşti, de A3, Bucureşti-Ploieşti, prin oraşele Găeşti-Târgovişte, va fi realizat în următorii ani. Potrivit deputatului, proiectul a fost prins în Master Planul General de Transport, document strategic ce priveşte dezvoltarea infrastructurii României în următorii 16 ani. Drumul expres Găeşti -Târgovişte – Ploieşti (cu continuare spre Buzău – Brăila) a fost inclus în Master Planul General de Transport, document strategic care fundamentează marile investiţii în infrastructura de transport pentru perioada 2014 -2030. Drumurile expres sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi îndeplinite. Spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise încrucişări de nivel cu alte drumuri de circulaţie. Traficul la intersecţii va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu. În România nu există astăzi drumuri expres. Sunt două diferenţe de regim, între un drum expres si o autostradă: drumul expres este mai îngust cu 1,9 metri decât o autostradă. Şi a doua diferenţă este că intrarea pe autostradă se face numai prin nod rutier, iar pe drumul expres se face direct, aşa cum se întâmplă pe un drum naţional. Sunt singurele două diferenţe între autostradă şi drum expres. Şi preşedintele CJ, Adrian Ţuţuianu s-a arătat foarte mulţumit de proiectul privind drumul expres care va lega Autostrada A1, Bucureşti-Piteşti, de A3, Bucureşti-Ploieşti, prin oraşele Găeşti-Târgovişte, va fi realizat în următorii ani. „E un proiect uriaş ca importanţă şi ca potenţial de dezvoltare pe care-l oferă zonei şi includerea lui în Maşter Plan e o şansă pe care suntem obligaţi să o fructificăm. Am spus-o şi o spun continuu: Guvernul condus de Victor Ponta este un prieten al judeţului Dâmboviţa. Desigur, lucrurile de asemenea anvergură nu se vor întâmpla imediat. Repet şi aici ceea ce le spun dâmboviţenilor cu care mă întâlnesc în teritoriu: eu nu voi înşira poveşti despre cum vom face şi vom desface noi de azi pe mâine. Dacă vreţi să fiţ amăgiţi şi minţiţi la modul ăsta, puteţi căuta în altă parte. Prefer să prezint lucrurile aşa cum sunt ele în realitate şi cred că acesta e modul corect de comunicare. DA, avem un proiect mare în faţă. El se adaugă şi altora, la fel de importante (DN 7 Bâldana – Titu şi DN 71 Bâldana -Târgovişte – Pucioasa – Sinaia). Sunt investiţii URIAŞE pe care le putem dezvolta treptat, în mai mulţi ani de-aici înainte. Eu am credinţa că proiectele durabile, temeinice, de mari dimensiuni sunt cele de care avem nevoie. Altminteri, vom construi la nesfârşit locuri de joacă şi nu vom ajunge nicăieri”, a afirmat Adrian Ţuţuianu. Pentru drumurile expres din România au optat experţii Comisiei Europene, nefiind o măsură guvernamentală. Banii sunt asiguraţi de Comisia Europeană, iar decizia a fost luată în funcţie de trafic şi de numărul de maşini.