Comisia Europeană vs Google

Date:

googleComisia Europeană a prezentat două noi comunicări cu obiecţii companiei Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţă. Prima dintre ele se referă la faptul că Google favorizează sistematic, la afişarea rezultatelor unei căutări, propriul serviciu de comparare a produselor. Iar cea de-a doua arată că afişarea anunţurilor publicitare generate de motoarele de căutare concurente este limitată artificială în paginile de internet ale părţilor terţe.
În cazul serviciului de comparare a produselor, este a doua comunicare prezentată companiei Google, cea precedentă datând din aprilie 2015. Comisia a efectuat investigaţii suplimentare, adunând o serie amplă de date şi elemente de probă, conform cărora comportamentul companiei Google a condus la slăbirea sau chiar marginalizarea concurenţei din partea principalilor săi rivali. Google şi com-pania-mamă Alphabet au la dispoziţie 8 săptămâni pentru a transmite un răspuns.
Comunicarea care se referă la restricţiile privind afişarea anunţurilor publicitare arată că aceste practici i-au permis companiei Google să îşi protejeze poziţia dominantă pe piaţa publicităţii prin motoare de căutare. Google şi compania-mamă Alphabet au la dispoziţie 10 săptămâni pentru a răspunde comunicării.
Comisia consideră că Google deţine o poziţie dominantă, având o cotă de piaţă de peste 90%, în ceea ce priveşte furnizarea de servicii de căutare generală pe internet. Cu o cotă de piaţă de 80%, ea deţine o poziţie dominantă şi în ce priveşte plasarea anunţurilor publicitare generate de motoare de căutare pe site-urile web ale părţilor terţe. Ocuparea unei poziţii dominante nu reprezintă, în sine, o problemă din punct de vedere al normelor UE în materie de concurenţă. Cu toate acestea, companiile care deţin poziţii dominante au responsabilitatea de a nu abuza de propria poziţie pentru a restricţiona concurenţa pe piaţa respectivă sau pe pieţele adiacente.
Trimiterea unei comunicări (suplimentare sau nu) cu obiecţii nu aduce atingere rezultatului unei investigaţii, întrucât Comisia ia o decizie finală numai după ce părţile şi-au exercitat drepturile la apărare. Nu există niciun termen legal care trebuie respectat de serviciile Comisiei pentru finalizarea investigaţiilor antitrust în cazurile de practici anti-concurenţiale. Durata unei investigaţii antitrust depinde de o serie de factori, printre care se numără complexitatea cazului, măsura în care compania în cauză cooperează cu Comisia şi exercitarea dreptului la apărare.
Comunicările menţionate mai sus sunt independente de investigaţia antitrust în curs a Comisiei privind sistemul de operare Android şi anumite aplicaţii mobile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Optimizarea SEO pentru bloguri. Cum să crești organic și să-ți monetizezi conținutul?

În anul 2024, pe măsură ce algoritmii motoarelor de...

Bărbat salvat de la moarte de către pompierii dâmbovițeni 

Un bărbat în vârstă de 70 de ani a...

Clipe de groază pentru un șofer 

Noaptea trecută, pompierii dâmbovițeni au fost solicitați să intervenim...

Incendiu puternic la un lan de grâu 

Alerta s-a dat la 112 și s-a solicitat intervenția...