Autoritatea Naţională Sanitară Vetreinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sfătuieşte toţi consumatorii că trebuie să urmarească cu atenţie sporită, atunci când cumpară produse alimentare prin comerţul online, cerinţele privind comanda, livrarea şi transportul, data expedierii alimentelor (în special pentru produsele alimentare uşor alterabile) precum şi respectarea condiţiilor prescrise de păstrare şi consum ale acestora.Intensificarea comerţului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, impune o atenţie sporită a consumatorilor, fiind necesar ca acestia să verifice modul de prezentare al ambalajelor şi produselor achiziţionate precum şi respectarea condiţiilor de păstrare/depozitare specifice fiecărui tip de aliment.Pentru atenţionarea consumatorilor cu privire la aceste aspecte, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a postat pe site-ul instituţiei mai multe instrucţiuni care trebuie avute în vedere, de la efectuarea comenzilor on-line a produselor alimentare până la momentul primirii acesto-ra.Consumatorii pot sesiza nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice reţea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.