În urmă cu şapte ani, adică în anul 2007, au fost făcute demersuri privind introducerea staţiei CFR Târgovişte în programul de reabilitare „Consolidarea procesului de restructurare a Căilor Ferate Române – Asistenţă tehnică pentru reabilitarea staţiilor de cale ferată” – PHARE RO 2004/16-772.03.14.09.05. Au fost cinci staţii de cale ferată recomandate şi selectate pentru acest proiect, şi anume Târgovişte, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc şi Târgu Jiu. Potrivit proiectului, ar fi trebuit executate lucrări de modernizare a spaţiilor destinate călătorilor, crearea de pasaje subterane de acces la peroanele centrale, acoperirea peroanelor, dotarea peroanelor cu sisteme informatice de afisaj si eliberare tichete, supraveghere video, dar şi renovări exterioare sau înlocuiri ale instalaţiilor electrice, a termoventilaţiei, instalaţiilor sanitare şi a tâmplărie, etc. S-au întocmit raportul de fezabilitate şi studiul de fezabilitate pentru staţia C.F.R. Târgovişte. În data de 31.01.2008 a fost solicitat Primăriei Târgovişte certificatul de urbanism, care a fost obţinut în data de 18.02.2008 cu nr. 111. Ulterior nu s-a mai reuşit obţinerea autorizaţiei de construcţie din cauza neconcordanţelor între cerinţele proiectelor tehnice şi documentaţiilor de licitaţie ca formă de prezentare, capitole componente şi soluţii tehnice. Deşi s-a purtat o intensă corespondenţă între UIP din cadrul CNCFR şi reprezentanţii consultantului şi sau organizat întâlniri cu acesta şi cu reprezentanţii CFR în prezenţa reprezentanţilor MTI cu scopul de a-l determina pe consultant să efectueze modificări la proiectele tehnice şi la documentaţiile de licitaţie, atât ca formă şi conţinut, cât şi ca soluţii tehnice spre a obţine proiecte conforme cu prevederile HG nr. 28/2008 şi Ordinul 863/2008, aplicabile pe teren – scopul nu fost atins şi contractul a fost reziliat în luna noiembrie 2011, depunându-se eforturi în vederea atragerii altor surse de finanţare pentru finalizarea acestor obiective. La această dată proiectul face parte din lista proiectelor admise pentru testare în cadrul Master Planului General de Transport Capitolul Feroviar -Modernizarea staţiilor de cale ferată, poziţia 107. Drept urmare deputatul PSD, Ionuţ Săvoiu a adresat o serie de întrebări Ministrului Transporturilor care sună astfel: „Sunt identificate şi aprobate sursele de finanţare necesare realizării acestei investiţii? Are în vedere Ministerul Transporturilor revizuirea documentaţiilor tehnice şi prioriti-zarea investiţiei de reabilitare şi modernizare a staţiei de cale ferată Târgovişte în cadrul Programul Operational Sectorial de Transport 2014-2020? Când estimaţi că va avea loc aprobarea finanţării în cazul în care acest proiect ar putea fi inclus în cadrul Programul Operational Sectorial de Transport 20142020?”. Ministerul Transporturilor nu a întârziat să-i şi răspundă deputatlui PSD, lonuţ Săvoiu: „Referitor la proiectele ce sunt cuprinse în lista admisă pentru testare prin intermediul Maşter Planului General de Transport (MPGT), precizăm: Proiectele admise pentru testare urmează a fi împărţite în două categorii: modelabile şi nemodelabile. Proiectele care au fost declarate modelabile vor fi testate ulterior după două criterii: performanţa economică şi analiza multicriteri-ală, conform Ghidului de prioritizare. în urma testării proiectelor cu ajutorul modelului naţional de transport, acestea urmează a fi declarate sustenabile sau nesustenabile, după caz. Proiectele sustenabile vor fi incluse în strategia de finanţare care va însoţi MPGT pentru perioada de programare 20142020, respectiv 2020-2030.Totodată, conform Acordului de Parteneriat transmis de Guvernul României către Comisia Europeană, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 va fi în cadrul Ministerului Fondurilor Europene (MFE). Prin urmare, vă recomandăm să vă adresaţi MFE pentru detalii referitoare la perioada de programare 2014-2020. Având în vedere că în litigiul dintre Ministerul Fondurilor Europene şi firma BERNARD INGENIEURE ZT GmbH – Austria nu a fost pronunţată o decizie definitivă, nu se pot încă identifica alte surse de finanţare necesare realizării acestei investiţii. După pronunţarea unei decizii definitive, se va propune realizarea investiţiei din fonduri alocate perioadei de programare 20142020. Considerând că proiectul va fi inclus în Programul Operaţional Sectorial de Transport 2014-2020, este greu de stabilit în momentul de faţă, ţinând cont de multitudinea factorilor determinanţi, data la care finanţarea va fi aprobată”, acesta este răspunsul Ministerului Transporturilor.