Evaluarea Naţională 2016 pentru clasa a VI-a s-a încheiat săptămâna trecută, marţi, cu proba de Matematică şi Ştiinţe ale naturii, la care au participat aproximativ 200.000 de elevi la nivel naţional. Elevii claselor a VI-a au fost evaluaţi de asemenea luni, săptămâna trecută, la proba de limbă şi comunicare. Evaluarea Naţională 2016 continuă pe 30 mai, când aproximativ 200.000 de elevi de clasa a IV-a vor susţine testarea la Limba română, iar în data de 31 mai, proba la Matematică. Proba de evaluare a cunoştinţelor în limba maternă va avea loc pe 2 iunie. Evaluarea Naţională 2016 pentru clasa a Il-a va fi susţinută de aproximativ 198.000 de elevi, astfel:
6 iunie – proba scrisă la Limba română,
7 iunie – proba de citire în Limba română şi cea de scriere/citire în Limba română pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, respectiv 8 iunie – matematică. Ultimele probe se vor desfăşura pe 9 iunie (scris) şi 10 iunie (citit) la limba maternă.
Subiectele de la Evaluarea Naţională 2016 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, iar elevii sunt testaţi chiar în sălile de clasă. Pentru rezolvarea subiectelor, elevii au la dispoziţie 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV şi 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI. Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învăţământ are obligaţia să solicite comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli. Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.
Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic. Rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei, fiind valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi prin informarea părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
S-a încheiat Evaluarea Naţională 2016 la clasa a Vl-a
Date: