În perioada de vârf, reprezentată de lunile iulie şi august, serviciile publice comunitare de eliberare a paşapoartelor au avut program prelungit de lucru cu publicul.
Începând cu data de 1 septembrie 2018, programul de lucru cu publicul va reveni la normal, respectiv în intervalul orar 08.30-16.30, de luni până vineri, cu menţiunea că într-una dintre aceste zile ghişeele de primiri şi eliberări documente vor funcţiona în intervalul 08.30-18.30. Ziua în care programul va fi prelungit cu 2 ore este stabilită de fiecare serviciu judeţean în parte, în funcţie de necesităţi.
Peste 1.285.000 de paşapoarte au fost eliberate în perioada ianuarie – august 2018, cu 24% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai multe cereri depuse în primele 8 luni ale acestui an au fost pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, 958.592, reprezentând o creştere cu 33% faţă de anul trecut.
Numărul cererilor pentru paşapoartele simple temporare a fost de 326.897, însemnând o creştere de 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cetăţenii au la dispoziţie şi următoarele modalităţi de plată a taxelor pentru eliberarea paşapoartelor: la casieriile unităţilor CEC Bank; prin mandat poştal la orice Oficiu Poştal; online, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de Instituţiile Prefectului; de la orice bancă la care cetăţeanul are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de Instituţiile Prefectului; la casieriile deschise în sediile Instituţiilor Prefectului din fiecare municipiu reşedinţă de judeţ, respectiv municipiul Bucureşti.
Pentru depunerea cererilor de paşapoarte cetăţenii pot să facă programare on-line pe site-ul www.epasapoarte.ro, caz în care persoanei i se va comunica o oră la care să se prezinte la ghişeu, timpul de aşteptare fiind zero.
Programul Serviciului pentru eliberarea paşapoartelor a revenit la normal
Date: