De miercuri, 15 mai, CFR Călători închide linia de cale ferată Târgovişte -Pietroşiţa. Se pare că motivele ar fi de ordin economic, numărul celor care călătoresc cu trenul pe această rută scăzând semnificativ în ultmii ani. După un secol, în care trenurile de călători au circulat pe această rută, de azi se pune cruce. Această decizie nu face decât să şteargă o pagină de istorie. Închiderea tronsonului de cale ferată pe ruta Târgovişte -Pietroşiţa afectează navetiştii de pe Valea lalomiţei, într-o perioadă financiară delicată. Linia CF Târgovişte – Pietroşiţa este o cale ferată secundară în România. Linia este simplă, neelectrificată şi a fost inaugurată în urmă cu 100 de ani. De astăzi, 15 mai, pe ruta Târgovişte – Fieni va circula doar transport de marfă. Călătorilor din toate localităţile de la Pietroşiţa până la Târgovişte nu le rămâne decât să aleagă alte mijloace de transport în comun, fie că sunt navetişti, elevi sau, pur şi simplu, pleacă cu treabă la Târgovişte. Începând de astăzi, pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa nu vor mai circula opt trenuri regio şi patru trenuri inter-regio. Şi pensionarii vor suferi, şi asta pentru că ei beneficiau de reducere în baza unor tichete, adică, în loc de 3,40 lei, plăteau 1,70 lei. Acum vor fi nevoiţi să plătească în jur de 5 lei, preţul unui bilet la microbuz. Autorităţile judeţene şi unii parlamentari deja au început să facă demersuri pe la Ministerul Transporturilor pentru a menţine funcţionaliatea acestei linii de cale ferată Pietroşita -Târgovişte. Senatorul PSD Leonardo Badea deja a făcut o interpelare către ministrul Transporturilor. Astfel, ca urmare a sesizărilor primite, senatorul Leonardo Badea a intervenit la ministrul Transporturilor, dl. Relu Fenechiu, pentru menţinerea funcţionalităţii liniei de cale ferată Pietroşiţa – Târgovişte. în acest sens, în data de 13.05.2013, a prezentat, în plenul Senatului, Interpelarea intitulată „Afectarea posibilităţilor de deplasare a locuitorilor pe linia de cale ferată Pietroşiţa – Târgovişte”. în cuprinsul interpelării, dl. senator a arătat că iniţiativa Sucursalei de Transport Feroviar de Călători Bucureşti, din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR – Călători ” S.A., de a anula 67% din cursele care sosesc sau pleacă în/din localitatea Pietroşiţa, va afecta atât posibilităţile de deplasare a locuitorilor din zonă, cât şi dezvoltarea economică a localităţii care are un puternic potenţial turistic, ce va putea fi pus în valoare în urma unui complex de măsuri, inclusiv infrastructura de transport. Având în vedere aspectele specifice tronsonului de cale ferată Târgovişte -Pietroşiţa, precum şi prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.12/1998, privind organizarea şi efectuarea transporturilor pe căile ferate române, conform cărora „transportul feroviar public constituie, prin natura sa… un serviciu public esenţial pentru societate, contribuie la libera circulaţie, la rezolvarea unor interese majore ale economiei, la deplasarea persoanelor, mărfurilor şi a altor bunuri”. Senatorul Leonardo Badea a solicitat ministrului transporturilor, Relu Fenechiu, să dispună o reanalizare a propunerilor de anulare a celor 9 curse de călători de pe traseul Târgovişte – Pietroşiţa şi luarea unei decizii care să răspundă şi la dezideratele menţionate mai sus. Guvernul s-a angajat în urma negocierilor cu Fondul Monetar lnternaţional să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii. Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totală a liniilor de cale ferată ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (reţea desfăşurată), din care 17.691 km infrastructură feroviară publică şi 2.519 km infrastructură feroviară privată.