„Cum se întâmplă în orice gospodărie şi în administrarea municipiului Moreni problemele sunt numeroase şi diverse. Concludentă în acest sens este modernizarea şi reabilitarea Străzii 22 Decembrie, DJ710A, subiect ce a stârnit numeroase discuţii, dar şi manipulări aruncate în spaţiul public de tot felul de persoane care nu şi-au dorit şi nu-şi doresc cu adevărat dezvoltarea municipiului Moreni.
Nu poţi realiza o investiţie de anvergură fără o fundamentare solidă, fără proiectele tehnice, fără o strategie de dezvoltare şi, mai ales, fără finanţare. Parcursul unui proiect de investiţii porneşte de la acele studii tehnice, de la pregătirea tuturor documentaţiilor necesare, avize, autorizaţii, etc. şi continuă cu găsirea sursei de finanţare, evaluările administrative, de eligibilitate, tehnico-financiare, semnarea contractului de finanţare.
În cazul nostru, procedurile au fost demarate în luna octombrie a anului 2016, când s-a elaborate documentaţia D.A.L.I., Proiectare reţea de canalizare, Proiectare reţea electrică (inclusiv studiul de coexistenţă) pentru obiectivul de investiţii ,,Modernizare DJ 710A în municipiul Moreni”. Acest proiect cuprindea modernizarea DJ 710A, reabilitare canalizare pluvială, realizare infrastructură distribuţie electrică, realizarea instalaţiilor de iluminat public şi realizarea infrastructurii curenţi slabi. Lucrările erau estimate la 32.661.055 lei (cu TVA) – la nivelul anului
2016.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice ne-a informat că nu poate finanţa întreaga valoare a investiţiei propuse. În acest context, pentru continuarea procedurii de obţinere a finanţării, UAT Moreni a fost nevoită să refacă documentaţia D.A.L.I., noul proiect devenind ,,Proiect integrat privind modernizarea DJ 710A, 2,86 km şi reabilitare trotuare în municipiul Moreni”, în valoare de 15.544.062 lei, cu TVA.
Din cauza modificărilor legislative în domeniul achiziţiilor publice, procedurile simplificate de achiziţie pentru Proiectul tehnic şi lucrări au fost întârziate foarte mult. Astfel, documentaţia de atribuire pentru lucrări a fost încărcată în S.E.A.P. la data de 08.08.2018, aceasta fiind selectată în vederea verificării pe tot parcursul procedurii. În urma verificărilor realizate de A.N.A.P. şi a noului cadru legislativ, documentaţia de atribuire a lucrărilor a fost definitivată şi publicată în S.I.C.A.P. pe 04.12.2018.”- a spus primarul Municipiului Moreni, Constantin Dinu, cu prilejul semnării contractului de lucrări.
Întreaga procedură de achiziţie pentru execuţia lucrărilor s-a încheiat la data de 12.08.2019 când prin Decizia nr. 1333/C8/1511/07.08.2019 C.N.S.C. a respins contestaţia depusă de unul dintre ofertanţi.
Valoarea contractului de execuţie lucrări este de 11.422.069,16 lei (fără TVA), la care se adaugă TVA în cuantum
de 2.170.193,14 lei.
Moreni: Modernizarea Străzii 22 Decembrie -DJ 710A a intrat în linie dreaptă
Date: