Operatorii și dispecerii din Serviciul de Urgență 112 din întreaga țară au început pregătirea în Centrele regionale de instruire ale Serviciului de Telecomunicații Speciale din București, Piatra Neamț, Brașov și Timișoara. Ei lucrează cu noua aplicație informatică ce urmează să fie implementată prin proiectul care va moderniza Sistemul național unic pentru apeluri de urgență 112.
Operatorii STS și dispecerii de la Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie și Salvamont participă etapizat la sesiuni de instruire în care le sunt prezentate interfețele și noile funcționalități ale viitoarei aplicații care va gestiona apelurile la numărul unic de urgență 112. La nivel național, vor fi instruite peste 5.000 de persoane care operează și dispecerizează apelurile la 112.
Aplicația, proiectată și operaționalizată de STS, face parte din conceptul european Next Generation 112 și se ridică la cele mai înalte standarde tehnologice. Astfel, va eficientiza operarea apelurilor de urgență, aducând beneficii importante pentru cetățeni, atât în ceea ce privește timpul de preluare a apelurilor, cât și în modul de lucru al personalului din Serviciul de urgență.
Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, se preocupă permanent pentru identificarea și implementarea celor mai bune soluții tehnice și operaționale menite să asigure un răspuns rapid și eficient la solicitările de urgență ale cetățenilor.