Campionatul Mondial de Management reprezintă o oportunitate, pe de o parte, pentru stundenţii din anii terminali, pe de altă parte, pentru angajaţii diferitelor companii. Acest concurs se bazează pe un simulator interactiv de business, menit să permită învăţarea prin experimentare directă, într-un mediu concurenţial, a mecanismelor strategice de conducere a unei afaceri. Este vorba practic despre un simulator virtual de tip „real life”, transpus în activitatea de management. Campionatul Mondial de Management se află, pentru ţara noastră, la a noua ediţie. In lume, vorbim deja despre concursul cu numărul 34. La nivelul ţării noastre, competiţia este patronată de către Banca Naţională a României şi Senatul României. Faza naţională va fi inaugurată la data de 20 decembrie, atunci când vor fi finalizate şi înscrierile. Ea se va încheia cu finala naţională, la începutul lunii aprilie, anul viitor. Modelul de simulare este conceput şi perfecţionat permanent de Departamentul operaţional al Universităţii Strathclyde din Scoţia. Competiţia are loc într-un mediu de afaceri virtual. Companiile conduse de echipele participante (cu o componenţă de 3-5 persoane) operează şi acţionează după reglementările existente pe pieţele UE, din zona NAFTA şi ale comerţului pe internet. Managerii pot fabrica trei produse, putând opta pentru pieţele de desfacere sau gradul de importanţă ce se acordă fiecărui produs.
Prin organizarea concursului se doreşte crearea unei punţi între mediul de afaceri şi studenţii din anii terminali de profil economic şi tehnic, promovând participanţii cu potenţial managerial ridicat. Pentru echipele manageriale este un bun prilej de a-şi testa capacităţile manageriale pe un simulator de afaceri extrem de costisitor în alte condiţii. La finalul ediţiei naţionale, câştigătoarea va participa la finala internaţională de la Soci (Rusia), în aprilie 2014.
CAMPIONATUL MONDIAL DE MANAGEMENT, O OPORTUNITATE PENTRU STUDENŢI MEDIUL DE AFACERI
Date: