Având în vedere prevederile Hotărârii nr. 24 din 14.05.2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, cât şi prevederile O.U.G nr. 70 din 14.05.2020, vă comunicăm că activitatea ce implică relaţia cu publicul, la nivelul Serviciului Rutier, se va desfăşura astfel:
- Petiţiile vor fi depuse, în principal, prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.
- Cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune, în principal, prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.
- Cererile privind istoricul sancţiunilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice se vor depune, în principal, prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca documentul privind istoricul abaterilor să fie înmânat la sediul Serviciului Rutier.
- Referitor la dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere – eliberate cu drept de circulaţie: se menţine numai valabilitatea acelora emise în temeiul art. 111 alin. (1) lit. b) sau alin. (4) din O.U.G. 195/2002, pe toată perioada stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 45 de zile de la încetarea acestei stări. Pentru aceleaşi perioade se menţine şi valabilitate prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau de instanţa de judecată potrivit art. 111 alin. (6) din O.U.G. 195/2002.
- Referitor la dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere – eliberate fără drept de circulaţie: pentru prelungirea valabilităţii acestor documente, va trebui să vă adresaţi parchetului sau instanţei competente, în conformitate cu prevederile art. 111 alin. (6) din O.U.G. 195/2002.
- Pentru validarea permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a
expirat, veţi formula o cerere scrisă pe care o veţi transmite, in principal, prin servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, această opţiune fiind valabilă doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expiră în perioada stării de urgenţă/alerta.
- În situaţia depunerii plângerii contravenţionale, veţi transmite dovada înregistrării acesteia, urmând ca permisul de conducere sa va fie restituit la sediul Serviciului Rutier Dâmboviţa.
- În situaţia reţinerii certificatului de înmatriculare al vehiculului si a plăcuţelor cu număr de înmatriculare, veţi transmite dovada încetării motivului pentru care documentul a fost reţinut, urmând ca documentul să va fie restituit la sediul Serviciului Rutier.
- Cererile privind ordonanţele prin care s-a dispus clasarea/renunţarea la urmărirea penală, respectiv sentinţele penale prin care s-a dispus amânarea/renunţarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta având anexate următoarele: copia documentului de identitate şi a dovezii înlocuitoare, precum şi ordonanţa/hotărârea judecătorească, în original.
- Cererile privind alte hotărâri judecătoreşti pronunţate în dosarele penale sau civile se vor înainta având anexate următoarele: copia documentului de identitate şi a dovezi înlocuitoare, precum şi hotărârea judecătorească, în original.
- Pentru solicitările privind comunicarea identităţii persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis, in principal, prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului şi confirmarea primirii acestuia, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax sau e-mail.
În cazul în care nu deţineţi mijloace de expediere a cererilor, conform modalităţilor menţionate mai sus, în momentul prezentării la sediul Serviciului Rutier veţi primi sprijin din partea personalului pentru completarea formularelor.
Referitor la susţinerea testării pentru verificarea cunoaşterii regulilor de circulaţie, activitatea se va desfăşura conform următorului program: în zilele de luni, marţi şi miercuri, între orele 09:00-16:00 (ultima testare începând la ora 15:00); - în ziua de joi, între orele 09:00-18:00 (ultima testare începând la ora 17:00);
- în ziua de vineri, între orele 09:00-14:00 (ultima testare începând la ora 13:00);
- Înscrierea se va face la sediul Serviciului Rutier, cu 30 de minute înainte de începerea testării.
- Pentru respectarea prevederilor pct. 3 lit. a din Anexa la Hotărârea nr. 24 din 14.05.2020 a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă privind aprobarea instituirii stării de urgenţă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control a infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, vor fi constituite serii de câte 10 persoane. Timpul alocat pentru examinarea fiecărei serii este de o oră, iar ultima serie va începe testarea cu o oră înainte de terminarea programului de lucru din ziua respectivă.
- Pentru respectarea prevederilor pct. 3 lit. b din Anexa la Hotărârea nr. 24 din 14.05.2020 privind aprobarea instituirii stării de urgenţă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control a infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2,
în momentul înscrierii pentru susţinerea testării, va fi măsurată temperatura corporala a persoanei, iar accesul nu va fi permis dacă temperatura depăşeşte 37,3°C.
Vă reamintim că pe site-ul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa sunt postate formulare ale diferitelor cereri pe care le puteţi adresa instituţiei noastre.
Toate cererile transmise vor fi însoţite obligatoriu de o copie a documentului de identitate şi un număr de telefon pen
tru a putea fi contactat/ă.
Vă adresăm rugămintea de a conştientiza importanţa măsurilor adoptate în contextul situaţiei epidemiologice din România pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu COVID-19 şi, în conformitate cu prevederile pct. 1 din Hotărârea C.N.S.U. nr. 24/14.05.2020, veţi lua măsuri de protecţie individuală prin folosirea măştilor care să acopere gura şi nasul.
Nerespectarea de către persoanele fizice a măsurilor individuale de protecţie a vieţii şi pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătăţii persoanelor constituie contravenţie conform prevederilor art. 66 alin. (1) lit. a din Legea nr. 55/15.05.2020, sancţiunea contravenţională fiind cuprinsă între 500 şi 2500 de lei.
Poliţia îşi cere scuze pentru disconfortul creat şi îi asigură pe cetăţeni de întreaga disponibilitate în soluţionarea cererilor
Contact:
*e-mail: oug41.2016.sr@ db.politiaro-mana.ro
*fax: 0245/207.333
- Whats App şi apeluri voce 0754/201.867