Inspectorii Curţii de Conturi Prahova, aflaţi în control la Consiliul Judeţean Dâmboviţa, au constatat că, la licitaţia din 2010, în urma căreia s-a încheiat contractul de salubritate cu operatorul Supercom, nu au fost respectate criteriile înscrise în Caietul de sarcini şi, mai mult decât atât, în judeţ există primării care, în mod nelegal, s-au achitat de datorii la taxa de habitat din bugetul public şi nu din încasări ale taxei de la cetăţeni.
Drept urmare, primarii dâmboviţeni s-au întâlnit din nou cu preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, care le-a reamintit cum stau lucrurile. Totodată, edilii ar putea suporta consecinţele pentru că „au votat ca primarii” şi nu au analizat lucrurile în prealabil. Cu siguranţă vor fi primari care vor da cu subsemnatul la Parchet după ce au plătit facturile la taxa de habitat din bugetele locale: „La Consiliul Judeţean, de circa o lună există un control al Curţii de Conturi din Prahova, au luat în discuţie mai multe aspecte, printre care şi modul în care au fost încheiate contractele cu Supercom şi cu Eurogaz, derularea acestor contracte, modul în care s-a asigurat finanţarea activităţilor pe aceste subiecte. S-au tras concluzii care trebuie să ne îngrijoreze. Se consideră de către Curtea de Conturi că nu au fost respectate criteriile înscrise în Caietul de sarcini cu ocazia licitaţiei desfăşurate în anul 2010. Sunt lucruri pe care şi noi le-am identificat la momentul negocierii ca fiind incorect stabilite. În opinia celor de la Curtea de Conturi, nu ar trebui să mai asigurăm nici un fel de suport financiar din alte surse decât taxa de habitat pentru tot ce înseamnă funcţionarea acestui sistem.
Sunt 5 colegi primari la ora aceasta care au plătit sau au fost executaţi silit pe taxa de habitat în baza unor hotărâri judecătoreşti şi au plătit din bugetul local şi sumele respective, cu dobânzi şi penalităţi, sunt considerate prejudicii, ceea ce generează răspunderea lor civilă şi răspunderea penală, pentru că toate dosarele vor merge la Parchet… Vă rog încă o dată să identificăm foarte bine numărul total de gospodării şi băgăm pe cât mai mulţi în plată, să încetăm cu scutirile care nu au nicio legătură cu realitatea, numărul de scutiţi să fie atât de mic, încât să ne putem acoperi integral costurile pentru acest serviciu. Anul viitor, vă spun de pe acum, CJD nu va mai pune 40 de miliarde pentru a putea să derulăm acest serviciu… Nu vă jucaţi, că veţi plăti! Nu vă puteţi închipui la ce riscuri suntem expuşi cu toţii. Riscul este să plătim tot ceea ce nu se încasează de la cetăţenii din judeţ”, a afirmat Adrian Ţuţuianu.
ADI Salubritate, separată de activitatea de apă
Primarii au fost, în sfârşit, de acord, cu unanimitate de voturi, să separe activitatea de salubritate de cea de apă şi să scoată astfel din „schemă” Serviciul Public Judeţean de Apă, care se pare că primea facturile de la operatorii Supercom şi Eurogaz, pe care la rândul său le trimitea la ADI, de unde erau „sparte” pe 89 de localităţi. Acum s-a stabilit clar ca toate activităţile care ţin de salubritate să fie desfăşurate de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară.
Primarii vor da cu subsemnatul la Parchet după ce au plătit facturile la taxa de habitat din bugetele locale
Date: