Direcţia de Sănătate Publică Dâmboviţa, organizează în luna iulie 2016 campania de informare-edu-care-comunicare cu titlul „LUNA NAŢIONALĂ A INFORMĂRII DESPRE EFECTELE CONSUMULUI DE ALCOOL” având sloganul: Scopul campaniei este prevenirea debutului timpuriu al consumului de alcool în rândul copiilor şi adolescenţilor şi promovarea unui comportament responsabil faţă de consumul de alcool.
Mesajul cheie pe care campania doreşte să îl transmită populaţiei este: „Consumul de alcool în rândul adolescenţilor are consecinţe grave asupra dezvoltării creierului şi este corelat cu o rată crescută a sinuciderilor, violenţei, accidentelor şi bolilor fatale. Nu există o cantitate „sigură” de alcool care poate fi consumată de către adolescenţi”.
Obiectivele campaniei sunt:
– Creşterea gradului de informare a copiilor, adolescenţilor şi tinerilor cu privire la efectele consumului de alcool asupra sănătăţii şi riscurile debutului timpuriu al consumului de alcool;
– Creşterea gradului de reponsabilizare a părinţilor cu privire la rolul familiei în formarea unui comportament responsabil faţă de consumul de alcool în rândul copiilor, adolescenţilor şi tinerilor.
Conform unei estimări prezentate de Ministerul Sănătăţii, în România mor anual peste 17000 de oameni datorită consumului de alcool, iar peste jumătate dintre aceştia mor în perioada activă a vieţii lor, între 20 şi 64 de ani. Mortalitatea la vârsta adultă (20-64 de ani), atribuibilă consumului de alcool în România este de trei ori mai mare la bărbaţi, respectiv de 1,5 ori mai mare la femei. Între cauzele de mortalitate atribuibile consumului de alcool se numără accidentele, bolile cardiovasculare şi ciroza hepatică.
În România, conform studiului DRAIN din 2011 identifică doar 11% dintre adolescenţii de sex masculin şi 26% dintre fete ca fiind abstinenţi. Aproximativ 50% dintre adolescenţii români afirmă că au început să consume alcool înainte de vârsta de 13 ani. Reprezentanţii studiului DRAIN afirmă că procurarea băuturilor alcoolice este relativ facilă, alcoolul fiind disponibil în supermarket-uri, alimentare, restaurante, baruri, discoteci, unde este vândut inclusiv persoanelor sub vârsta minimă legală de18 ani, care reuşesc aproape întotdeauna să obţină alcool de la vânzători.
În judetul Dâmboviţa vor avea loc activităţi de informare-educare-comunicare a copiilor şi tinerilor, cu privire la efectele nocive ale consumului de alcool, activităţi de informare-educare şi conştientizare prin mijloace media, instruirea asistenţilor comunitari şi a mediatorilor sanitari din judeţ.
„Alcoolul îţi poate schimba viaţa… IN RĂU!”
Date: