Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Centrul Judetean Dambovita informează că, prin Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr.89/03.04.2020, fost aprobată reluarea activitatilor de primire cereri de sprijin, incepand cu 06 aprilie 2020, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicaţii.
Documentele care se prezintă la depunerea cererilor de plata, indiferent de forma de sprijin accesata sau de modificările aduse acesteia (copie CI/BI/paşaport/certifi-catul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit la APIA, de către fermier/rentier, prin mijloace electronice (telecomunicaţii).
In cazul cererii unice de sprijin, adeverinţele privind înscrierea în Registrul agricol se transmit la APIA prin mijloace electronice, fie de catre fermier, fie de catre Primariile emitente. In acelasi fel se va proceda si in cazul documentelor specifice schemelor de plată in zootehnie care vor fi transmise la ApIA, prin mijloace electronice de către fermier sau de către Oficiile judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie.
Pentru solicitarea ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, fermierii vor primi, prin posta electronica, formularul cererii de plată de la APIA Centrul Judetean. Dupa completare, il vor transmite pentru inregistrare, utilizand ace-leasi mijloace de comunicare.
Documentele aferente cererilor de plată pentru Masura privind bunastarea animalelor vor fi transmise la APIA Centrul Judetean tot prin mijloace electronice de comunicare.
Pentru lamurirea oricarei neclaritati, fermierii sunt rugati sa sune la APIA Centrul Judetean
sau la Centrele Locale unde vor fi consiliati de functionarii responsabili cu aceste activitati.
Prin adoptarea acestei strategii de lucru, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura este in masura sa asigure continuitatea activitatii si sa fie alaturi de fermierii damboviteni fara a periclita sanatatea beneficiarilor formelor de sprijin sau a personalului.