ATENȚIE, atacuri în mediul online, tentativele de tip scam care vizează utilizatorii români continuă să se folosească de identitatea vizuală a unor retaileri sau magazine online cu popularitate în România sau chiar instituții publice.
În ultima săptămână, DNSC a primit multiple notificări de la utilizatori care s-au confruntat cu astfel de capcane online care aveau branding-ul Lidl Romania, CFR Călători sau Catena – Farmacia Inimii.
Ca și în cazurile precedente, încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiași pași: promit un premiu consistent (2000-8000 RON) pentru a participa la un concurs fals în care potențiala victimă trebuie să răspundă la câteva întrebări generice despre experiența avută în interacțiunea cu farmacia/supermarketul/instituția vizată.
Ulterior, redirecționează utilizatorii către diverse site-uri potențial malițioase unde li se cer date sensibile și cer totodată victimei să răspândească mai departe mesajul către contactele sale de WhatsApp.
Evitați accesarea de link-uri din surse necunoscute. Verificați-le cu o soluție de securitate!
O companie care organizează o activitate promoțională în România nu ar comunica în altă limbă. În toate cazurile textul este în limba engleză, iar acesta ar trebui să fie un indiciu clar că este vorba despre o tentativă de scam.
Verificați mereu existența promoțiilor pe canalele oficiale ale organziațiilor vizate și fiți atenți la domeniul site-ului pe care tocmai l-ați vizitat pentru a participa la astfel de concursuri!
Nu furnizați date personale, financiare sau de autentificare în speranța că veți primi un premiu!
Antrenează-te pentru a putea evita cele mai pregnante tipuri de atacuri în mediul online pe https://sigurantaonline.ro! O campanie de conștientizare la nivel național derulată de DNSC, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor, alături de parteneri din zona privată precum Microsoft Romania, BIT SENTINEL, ATTACK Simulator, ANIS sau Dekeneas.