Căruţaşii, pericol public

Date:

Cei care dau bice cailor pe drumurile publice reprezintă un pericol nu doar pentru toţi ceilalţi participanţi la trafic, ci şi pentru ei înşişi, avertizează rutieriştii. Deşi pare straniu, prezenţa căruţelor pe şosele, chiar şi în marile oraşe, este încă ceva obişnuit. La sfărşitul săptămânii trecute în Dâmboviţa au avut loc două accidente în care au fost implicate două căruţe.
Căruţele sunt o prezenţă obişnuită pe şoselele României, nici măcar oraşele mari nefăcând excepţie de la această regulă. Lipsa drumurilor laterale în unele zone face ca atelajele să fie destul de prezente pe drumurile naţionale, deşi circulaţia acestora este interzisă în zonele respective.
Poliţiştii rutierişti spun că de cele mai multe ori căruţele nu sunt semnalizate, iar harnaşamentele cailor nu au catadiopri reflectorizanţi, ceea ce face ca noaptea să fie aproape imposibil de detectat de la distanţă.
Problema căruţelor este foarte gravă în anumite părţi ale ţării, fiind judeţe în care principala cauză generatoare de accidente o reprezintă conducătorii de atelaje şi atelajele care circulă nestingherite pe drumurile naţionale
Poliţiştii subliniază că Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG) nr. 195/2002, modificată prin OUG nr. 63/2006, obligă autorităţile publice locale în nu mai puţin de trei articole să amenajeze drumuri pentru căruţe. Primul este art. 53, prin care autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei vehiculelor cu tracţiune animală.
Articolul 71 interzice accesul căruţelor pe drumurile naţionale şi în municipii, iar la alin. 2 aminteşte autorităţilor locale că au obligaţia să amenajeze, cu acordul administratorului drumului public şi avizul poliţiei rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum şi locuri de traversare a drumurilor publice destinate circulaţiei animalelor şi căruţelor.
De asemenea, art. 128 prevede obligativitatea luării unor măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală şi pentru asigurarea spaţiului şi depozitării vehiculelor cu tracţiune animală, depistate circulând pe drumurile publice pe care le este interzis accesul.
Astfel circulaţia acestui tip de vehicule pe drumurile publice este o responsabilitate comună a autorităţilor – poliţie, autorităţi locale, instituţii publice, dar şi cetăţenilor -şoferi sau căruţaşi care trebuie să adopte un comportament preventiv în trafic şi să respecte cu stricteţe legislaţia rutieră.
In perioada următoare acţiunile de prevenire vor fi completate şi de acţiuni de identificare şi sancţionare a celor care nu respectă legislaţia, mai ales având în vedere că pe perioada sezonului de toamnă care coincide cu recoltarea culturilor agricole, traficul atelajelor hipo înregistrează valori crescute, iar riscul de producere a evenimentelor rutiere este unul sporit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Cosmetice coreene pentru ten cu pigmentare

Pigmentarea pielii, inclusiv petele întunecate și tonul neuniform, poate...

REMIZĂ ÎN ANONIMAT

Stadionul Steaua a găzduit, marți seară, ultimul meci al...

VĂTAVU, MULȚUMIT DE PUNCTUL SCOS ÎN GHENCEA

Steaua a remizat, pe stadionul Ghencea, scor 1-1, cu...

CHINDIA SMULGE UN PUNCT PE TERENUL STELEI

Steaua București - Chindia Târgoviște 1-1 (1-0) Stadion: Ghencea. Au marcat:...
error: Conținutul este protejat!!