Doamne, ce nu fac singurătatea şi lipsa de comunicare din oameni! în prezent lipsa de comunicare a devenit cea mai rentabilă afacere în Japonia. în ultimi ani au apărut, ca ciupercile după ploaie, firme care închiriază cu ora oameni dispuşi să joace rolul de prieten sau prietenă. Pe vremuri, după al Doilea Razboi Mondial, în Japonia se închiriau preoţi. Aceştia oficiau false ceremonii religioase de căsătorie. După anii ’60, pentru a da mai multă strălucire acestor false ceremonii de căsătorie, se ajunsese până acolo încât se închiriau străini, de preferinţă de provenienţă occidentală sau nord-americană. Acum se închiriază prieteni. Motivul este cu totul altul. Deşi pare incredibil, japonezii sunt oameni din ce în ce mai singuratici. Pentru a avea parte de o persoană capabilă să joace rolul de prieten, japonezii au ajuns să cheltuiască mii de yeni. Uneori această plăcere se dovedeşte destul de costisitoare, deoarece unii dintre ei doresc să aibă parte de companie de dimineaţă până aproape de miezul nopţii. Cei săraci nu-şi pot permite să închirieze prieteni, resemnându-se să ducă o existenţă pustiită de singurătate, consumându-şi timpul liber între serviciu, barul sau restaurantul unde consumă alcool până uită de ei şi casa unde ajung pentru a dormi. închirierea de prieteni a început să devină cea mai rentabilă afacere din arhipelagul nipon în urmă cu 8 ani de zile. Atunci au apărut foarte repede zeci de societăţi ce închiriau bărbaţi sau femei pentru oferirea provizorie a unei relaţii de prietenie. Uneori se întâmpla ca solicitanţii sau solicitantele să le ceară persoanelor închiriate şi unele servicii mai speciale, de factură erotică. în prezent, cea mai puternică firmă cu acest profil, din Tokyo, este „Client Partners”. Tariful de bază porneşte de la 2980 de yeni, echivalentul a 21 de euro pe oră, ajun-gându-se şi până la facturi de 5980 de yeni, echivalentul a 40 de euro. în preţ este inclus şi transportul la domiciliu al persoanei închiriate. Deocamdată, acest tip de afacere merge din plin, fiind foarte înfloritoare în zona de est a Japoniei. Numai în Tokyo s-au constatat zeci de cereri pe lună. Majoritatea clienţilor sunt persoane care au dovedit că nu sunt capabile să aibă încredere în ele însele, fiind excesiv de sensibile în ceea ce priveşte comportamentul celorlalţi în public sau în particular. în general, cei care închiriază cu ora prieteni dormi. închirierea de prieteni a început să devină cea mai rentabilă afacere din arhipelagul nipon în urmă cu 8 ani de zile. Atunci au apărut foarte repede zeci de societăţi ce închiriau bărbaţi sau femei pentru oferirea provizorie a unei relaţii de prietenie. Uneori se întâmpla ca solicitanţii sau solicitantele să le ceară persoanelor închiriate şi unele servicii mai speciale, de factură erotică. în prezent, cea mai puternică firmă cu acest profil, din Tokyo, este „Client Partners”. Tariful de bază porneşte de la 2980 de yeni, echivalentul a 21 de euro pe oră, ajun-gându-se şi până la facturi de 5980 de yeni, echivalentul a 40 de euro. în preţ este inclus şi transportul la domiciliu al persoanei închiriate. Deocamdată, acest tip de afacere merge din plin, fiind foarte înfloritoare în zona de est a Japoniei. Numai în Tokyo s-au constatat zeci de cereri pe lună. Majoritatea clienţilor sunt persoane care au dovedit că nu sunt capabile să aibă încredere în ele însele, fiind excesiv de sensibile în ceea ce priveşte comportamentul celorlalţi în public sau în particular. în general, cei care închiriază cu ora prieteni sionişti ce joacă rolul de rude apropiate, unchi, mătuşi, părinţi. Astfel de persoane sunt cel mai mult închiriate cu ocazia ceremoniilor de căsătorie sau înmormântare. în ultima vreme au început să fie preferaţi actorii capabili să improvizeze diferite tipuri de discurs. Desigur, în această situaţie preţul este mult mai mare. Astfel, pentru închirierea unei persoane cu ocazia căsătoriei sau înmormântării se plăteşte 5000 de yeni pe oră, echivalentul a 35 de euro. Uneori, actorii închiriaţi trebuie să fie capabili să aibă grijă de copii, ajutâdu-i să-şi facă lecţiile sau să calmeze unele conflicte ce apar în relaţia stabilită cu diferiţi copii ai vecinilor. Astfel de servicii sunt, desigur, mai scumpe, iar actorii închiriaţi pentru astfel de situaţii sunt preferaţi de persoane celibatare ce au tre-but printr-o nedorită şi tristă experienţă de căsătorie. Deocamdată, în Japonia, singurătatea a devenit o afacere profitabilă pentru unii, mai ales că numărul japonezilor solitari a început să fie din ce în ce mai mare.