
Drumul expres Găeşti – Ploieşti a făcut subiectul unei ample dezbateri iniţiate de preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Corneliu Ştefan, la care au participat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR).
Din partea Consiliului Judeţean Dâmboviţa au fost prezenţi: preşedintele CJD, Corneliu Ştefan, vicepreşedintele Luciana Cristea, administratorul public al judeţului, Cristian Avanu, reprezentanţi ai Direcţiei Tehnice, iar din partea CNAIR: lonuţ Urecheatu, responsabil contract şi reprezentanţii Search Corporation SRL, Cristian Bratosin şi Liviu Mirea.
De asemenea, la discuţii au fost invitaţi şi primarii localităţilor aflate de-a lungul traseelor propuse, şi anume: Morteni, Petreşti, Găeşti, Gura Foii, Dragodana, Raciu, Lucieni, Ulmi, Văcăreşti, Comişani, Gura Ocniţei, Bucşani, I.L. Caragiale, Dărmăneşti şi Vlădeni.
În prezent, în cadrul contractului pentru Elaborarea studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie pentru obiectivul de investiţii „Drum expres Găeşti – Ploieşti”, este în curs de elaborare documentaţia aferentă analizei multi-criteriale de traseu – etapa 2, datorită definitivării şi aprobării documentaţiei analizei multicriteriale de traseu – etapa 1, în urma căreia au fost avizate două variante de traseu.
Contractul Elaborarea studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie pentru obiectivul de investiţii „Drum expres Găeşti – Ploieşti” este derulat de CNAIR, iar întâlnirea de astăzi s-a concentrat pe analiza punctelor de vedere ale tuturor factorilor din judeţul Dâmboviţa ce sunt implicaţi în procesul de aprobare şi avizare a proiectului şi pe preîntâmpinarea eventualelor probleme sau blocaje ce ar putea avea un impact negativ în derularea contractului pentru acest obiectiv de investiţii de importanţa strategică naţională.
Preşedintele CJD, Corneliu Ştefan: „Astăzi am iniţiat această întâlnire, după ce, săptămâna trecută, am participat cu colegii mei de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa la o întâlnire la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, unde am depus documentaţia pentru Inelul 2 de centură al municipiului Târgovişte. Atunci, doamna Mariana Ioniţă a propus să avem o discuţie la Târgovişte în legătură cu Drumul expres Găeşti – Ploieşti, împreună cu dumneavoastră, primarii localităţilor pe unde trece acest drum. În primul rând, acest drum expres face legătura între Oltenia şi Moldova. Este cel mai important drum expres, este un drum nou, de la Găeşti până la Ploieşti. Cea mai mare parte a acestui drum trece prin judeţul Dâmboviţa şi doar 25% este pe raza judeţului Prahova. A fost condiţia Ministerului Transporturilor, am avut o discuţie şi cu domnul ministru Drulă, în urmă cu 4 luni, când am iniţiat proiectul de hotărâre al consiliului judeţean. Din acest drum expres va pleca Inelul 2 de centură al municipiului Târgovişte, care porneşte din comuna Ulmi, străbate municipiul Târgovişte, Dragomireşti, Şotânga, Doiceşti şi se bifurcă direct din DN 71, la ieşirea din comuna Aninoasa şi intrarea în comuna Doiceşti. Vă rog, pentru că sunt ultimele amendamente pe care dumneavoastră, reprezentanţii unităţilor administra tiv-teritoriale, le aveţi pe marginea acestui proiect, să ridicaţi toate problemele şi către reprezentantul Ministerului Transporturilor, dar şi către proiectant. Trebuie să luăm o decizie pentru porţiunile care sunt străbătute pe raza localităţilor dumneavoastră.” Ionuţ Urecheatu, responsabil contract CNAIR: „În cadrul CNAIR, la acest
moment, noi am finalizat prima etapă – de analiză a variantelor de traseu. Această etapă a constat în studierea mai multor variante de traseu (un număr de 5, 6, 7 variante de traseu, 7 culoare). Din aceste 7 culoare, au fost aplicate mai multe criterii de mediu, economice şi, fiind identificate anumite constrângeri, au fost acordate nişte punctaje şi au fost plasate două variante pe primele două locuri. Aceste două variante vor fi studiate în analiza multicriterială 2. Ţin să subliniez faptul că finalizarea primei etape nu reprezintă alegerea finală a traseului. Acum, în etapa 2, se mai pot face modificări punctuale şi suntem conştienţi că vor mai fi contrângeri faţă de prima etapă. De aceea suntem aici, să vă ascultăm şi pe dumneavoastră, să avem o comunicare care să ducă la un proiect bun, fără blocaje. Deşi am spus că sunt două variante pe teritoriul judeţului Dâmboviţa, cele două variante se suprapun. Singura diferenţă este destinderea de la centura Ploieşti, acolo unde cele două variante au puncte de plecare
diferite.”