Dintr-o analiză a rezultatelor obţinute la examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat, făcută de prof. Cristina Stroe, inspector şcolar general adjunct, rezultă că au fost atinse ţintele principale stabilite prin planul managerial al Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa. Atât în cazul absolvenţilor de gimnaziu cât şi al absolvenţilor de liceu a crescut, comparativ cu 2016, procentajul de pro-movabilitate, fiind astfel continuată tendinţa din ultimii ani. Chiar dacă nu au fost atinse procentajele medii pe ţară, trebuie ţinut cont de specificul judeţului, cu populaţie şcolară preponderent rurală. Elocvent în
acest sens este faptul că, la Examenul de Evaluare Naţională, din 894 de medii cuprinse între 1-4,99 (25,08% din total), circa 750 au fost consemnate la absolvenţi ai unor şcoli din mediul rural. Este vorba aici de diferenţe calitative majore iar cauzele sunt multiple, pornind de la I ‘ I
nivelul de trai şi până la dezinteresul care caracterizează aproape în egală măsură elevii, părinţii şi cadrele didactice. Şi în cazul liceelor se poate vorbi despre o „segregare”. Lăsând la o parte colegiile de top, trebuie remarcat faptul că promovabili-tatea la BAC a fost aproape dublă la liceele teoretice (76,10%) comparativ cu liceele tehnologice (40%), cu sublinierea că multe din aceastea din urmă categorie funcţionează în mediul rural.
Educaţie: Diferenţe calitative majore între şcolile din mediile urban şi rural
Date: