O completare binevenită Salonului Editorial și altor manifestări culturale incluse în programul Zilelor Cetății este expoziția vernisată la galeria de artă de la Galeriile Independența, sub îndrumarea maestrului Mc Ranin – managerul Teatrului Tony Bulandra.
În prezența unui numeros public, a fost deschisă expoziția cu triplu impact, dacă putem spune așa, reunind lucrări de pictură, fotografie și creație modernă. Trei artiști plastici au adus în fața publicului viziuni și concepte diferite, care reușesc totuși să se armonizeze.
Au expus pictorul Mihai Șerbănescu, sculptură – Carmen Van Huisstede și Ciprian Grigorescu – fotografie.
Alături de artiști, în calitate de amfitrioni, de comentatori ai momentului, s-au aflat managerul de la Tony Bulandra – Mc Ranin și prof. dr. George Coandă.
Picturile lui Mihai Șerbănescu, ca întotdeauna, calde, pașnice, profunde, conexiuni prin culoare, simetrie și imaginație între lumi diferite, între stări și trăiri, între ce a fost, ce este și ce va fi. Tradiții, motive populare într-un amestec discret cu modernul, pentru a transpune o idee, un sentiment, un simbol. Uluca, gardul, ca rost și poartă spre infinit, spre liniște și bucurie. Dincolo de acest element parcă cu rol de portal, este verde, este viață, este speranță. Până la urmă, trecutul ne susține prezentul și se îngemănează cu viitorul.
Sculptura lui Carmen Huisstede, la prima vedere, pare simplistă. Poate ciudată. Imagine ruptă din cotidian. Conține elemente cu care ne întâlnim toată ziua, fac parte din habitatul nostru. Le folosim, le păstrăm sau le aruncăm care încotro. Ei bine, Carmen Huisstede știe, prin aranjament subtil, prin adăugare de culoare, de suport ajutător, ca simbol, să ne arate, prin mesaj artistic complet, că toate aceste rebuturi, deșeuri pe care le desconsiderăm și de care ne debarasăm indiferent, au un rol în viața noastră, ne-au asigurat și ne asigură confortul. Sunt pentru noi leac, dar și otravă. Au făcut rădăcini și au și ele, vrem nu vrem, frumusețea lor utilă.