Infrastructura UE în transporturi, la cotele cele mai înalte

Date:

autostradaÎn cadrul celei mai radicale revizuiri a politicii UE în domeniul infrastructurii de la lansarea sa în anii ’80, Comisia a publicat noi hărţi care arată cele nouă coridoare principale care vor acţiona ca o coloană vertebrală a transporturilor în cadrul pieţei unice europene şi vor revoluţiona conexiunile est-vest. Pentru a atinge acest nivel de ambiţie, finanţarea UE pentru infrastructura de transport se va tripla pentru perioada 2014-2020 la 26 de miliarde EUR.
În ansamblu, noua politică a UE în domeniul infrastructurii va transforma mozaicul actual de drumuri, căi ferate, aeroporturi şi canale europene într-o reţea transeuropeană unificată de transport (TEN-T).
Noua politică instituie, pentru prima oară, o reţea centrală de transport bazată pe nouă coridoare principale: 2 coridoare nord-sud, 3 coridoare est-vest şi 4 coridoare diagonale. Reţeaua centrală va transforma conexiunile est-vest, va înlătura blocajele, va moderniza infrastructura şi va eficientiza operaţiunile transfrontaliere de transport pentru călători şi pentru companii în întreaga UE. Ea va îmbunătăţi conexiunile dintre diferitele moduri de transport şi va contribui la obiectivele UE privind schimbările climatice. Reţeaua centrală urmează să fie realizată până în 2030. Disponibilitatea finanţării va depinde de încheierea cu succes a negocierilor privind cadrul financiar multianu-
al 2014-2020.
Finanţarea pentru infrastructura de transport se va tripla pentru perioada 2014-2020, ajungând la 26 de miliarde EUR. Această finanţare din partea UE se va concentra asupra reţelei centrale de transport, care are cea mai mare valoare adăugată în UE. Pentru a acorda prioritate conexiunilor est-vest, aproape jumătate din totalul finanţării CE pentru infrastructura de transport (11,3 miliarde EUR din cadrul mecanismului Conectarea Europei, MCE) va fi alocată numai pentru ţările beneficiare ale politicii de coeziune.
Noua reţea centrală de transport va fi susţinută de o reţea cuprinzătoare de rute la nivel regional şi naţional care aduc trafic în reţeaua centrală. Reţeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE şi accesibilitatea tuturor regiunilor. Scopul este ca treptat, până în 2050, cea mai mare parte a cetăţenilor şi a întreprinderilor din Europa să se afle la cel mult 30 de minute distanţă, ca timp de deplasare, de această reţea globală.
Luată în ansamblu, noua reţea de transport va oferi:
* călătorii mai sigure şi mai puţin aglomerate,
* călătorii mai fluente şi mai rapide.
Cele 26 de miliarde EUR (preţuri curente) alocate transporturilor în cadrul mecanismului „Conectarea Europei” (FCE) al CFM (cadrul financiar multianual) vor servi în practică drept „capital iniţial” pentru stimularea investiţiilor suplimentare din partea statelor membre în vederea finalizării conexiunilor şi legăturilor transfrontaliere dificile, care altfel nu ar fi probabil construite. Costul implementării primei faze de finanţare a reţelei centrale pentru perioada 20142020 (a se vedea lista anexată a proiectelor) este estimat la 250 de miliarde EUR. Reţeaua centrală urmează să fie finalizată până în 2030.
Reţeaua centrală va conecta:
* 94 de porturi europene principale cu legături feroviare şi rutiere;
* 38 de aeroporturi principale cu legături feroviare cu oraşe mari;
* 15 000 de km de linii de cale ferată modernizate pentru circulaţia de mare viteză;
* 35 de proiecte transfrontaliere pentru reducerea blocajelor.
Aceasta va fi forţa motrice economică a pieţei unice care va permite o liberă circulaţie reală a mărfurilor şi a persoanelor în întreaga UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Cum sa gasesti cea mai buna solutie de transport cand vii in tara

Daca ai planificata o calatorie in tara, serviciile de...

Explozie în comuna dâmbovițeană Vișina 

Pompierii au fost solicitați să intervină în cazul unei...