Înşelăciunea practicată prin comerţul online

Date:

Poliţiştii din cadrul Poliţiei Municipiului Târgovişte au fost sesizaţi de o femeie de 46 de ani, din localitate, cu privire la faptul că a fost înşelată.
Din cercetări a reieşit că în cursul aceleiaşi zile, aceasta ar fi primit printr-o firmă de curierat un televizor pe care l-ar fi comandat de pe un site destinat comerţului online şi pentru care ar fi plătit 1.040 de lei.
Ulterior, la deschiderea coletului, aceasta a constatat că televizorul nu funcţionează.
În cauză, poliţiştii au întocmit un dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de înşelăciune.
Pentru a nu deveni victima unei înşelăciuni în domeniul comerţului online, poliţia dâmboviţeană vă recomandă: – Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet, de la persoane necunoscute.
– Şe recomandă să folosiţi un serviciu de curierat cu plata ram-burs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi produsele după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat.
– Dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacţia, acesta ar trebui să fie prudent.
– Manifestaţi atenţie şi în cazul în care oferta este foarte tentantă.
– Trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare, iar pentru unele nelămuriri solicitaţi-i vânzătorului mai multe informaţii.
– În cazul în care efectuaţi, totuşi, plata online pentru diferite produse, manifestaţi atenţie când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet.
– Verificaţi întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat).
– Refuzaţi tranzacţia dacă vi se solicită codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe spatele cardului).
– Vă recomandăm să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor online pe care să-l alimentaţi doar cu suma necesară achiziţiei.
– Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail.
– Este recomandat să cumpăraţi de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut anterior contacte comerciale şi despre care nu există comentarii negative ale altor clienţi pe forumuri ori pe site-urile de evaluare a serviciilor.
– Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor pentru eventualitatea că nu sunteţi multumiţi de ceea ce aţi comandat.
– Este recomandat să achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara României doar dacă puteţi verifica reputaţia lor şi satisfacţia clienţilor – există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi „liste negre” cu companiile care înşală clienţii.
– Este important să tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

După „gerul Bobotezei”, la Târgoviște au înflorit ghioceii!

Pentru al doilea an consecutiv, la Târgoviște primii ghiocei...

ITM Dâmbovița: Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați

Pe parcursul trimestrului IV al anului 2024, Inspectoratul Teritorial...

Anvelopele de iarnă, siguranța pe drum în sezonul eece

În contextul condițiilor meteorologice din sezonul rece, Registrul Auto...