Învață să recunoști apelurile frauduloase 

Date:

În cadrul campaniei CyberQuest, specialiștii în securitate cibernetică lansează o nouă provocare pentru utilizatorii de internet: identificarea apelurilor de tip vishing. Campania, susținută de DNSC (Direcția Națională de Securitate Cibernetică), îi încurajează pe cetățeni să își îmbunătățească abilitățile de protecție online.

 Uneori, atacurile cibernetice nu se propagă prin e-mail sau linkuri suspecte. Ele pot ținti potențiale victime inclusiv prin apel telefonic… politicos, urgent și aparent legitim.

Este o metodă de fraudă prin care atacatorii sună, pretinzând că sunt de la bancă, de la o instituție publică sau de la un serviciu de suport, și încearcă să obțină date personale sau financiare de la interlocutori.

Cum recunoști un apel de tip Vishing?

 Se creează panică sau presiune

 Ți se cer date personale sau financiare

 Tonul e insistent, autoritar sau chiar agresiv în unele rânduri, iar în altele persuasiv, răbdător sau încurajator.

Recomandări esențiale:

 Nu se furnizează coduri, parole sau date bancare prin telefon

 Se recomandă contactarea directă a entității în numele căruia s-ar fi generat apelul, folosind surse oficiale

 Apelurile de la numere necunoscute trebuie tratate cu prudență

 Activarea autentificării în doi pași este recomandată pentru protecție suplimentară

 Protejarea informațiilor începe cu o atitudine precaută!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

CJ Dâmbovița: Investiție de 8,6 milioane lei pentru rețelele de apă și canalizare 

Președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a fost prezent în teren...

Povești, zâmbete și uniformă albastră!

Copiii de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 2 din...

Dosare penale pentru șoferi care au încălcat legea rutieră pe drumurile din Dâmbovița 

Polițiștii din Dâmbovița au constatat trei infracțiuni rutiere grave, în...