Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu”, coordonează în perioada decembrie 2017 – decembrie 2019, un nou proiect de parteneriat strategic (KA2) – Domeniul Educaţie Şcolară, cu numărul
de referinţă 2017-1-RO01-KA219-
037129_1.
în cadrul proiectului, pe 5 Iunie, de Ziua Internaţională a Mediului a avut loc o paradă – cu obiecte vestimentare din garderoba părinţilor, bunicilor, străbunicilor, dar şi cu costume realizate din materiale reciclabile, reprezentând moda anilor 1920-1970. Elevii şi-au folosit creativitatea pentru a a aduce în şcoală, pentru 30 minute, moda şi muzica perioadei reprezentate.
Proiectul reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, trei dintre ele, cele din Portugalia, Cipru, Grecia, aflându-se pentru prima oară în programul Erasmus +. Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizareavalorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun.
În acest context, proiectul îşi propune să dezvolte interesul elevilor pentru istorie, artă şi cultură din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun European fără discriminare, rasism şi xenofobie, prin intermediul metodelor de lucru formale şi non-formale (metode de gândire critică şi activ participative) dobândite de către profesori prin împărtăşirea, confruntare şi schimb de idei şi practici specifice de lucru cu elevii.
Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene.
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare.
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activităţi didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât a istoriei cât şi a altor discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educaţie formală, non-formală şi informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.
Moda şi muzica anilor 1920-1970, pentru câteva zeci de minute la Colegiul Naţional” Ienăchiţă Văcărescu”
Date: