Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte a intrat în cursa pentru obţinerea certificatului de acreditare CoNAS (Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor). Până în vara anului 2015, toate spitalele din ţară trebuie să treacă prin procesul de acreditare, care implică respectarea unei multitudini de indicatori de performanţă, în caz contrar, acestea nu vor mai putea încheia contracte cu Casele de Asigurări de Sănătate şi vor rămâne fără finanţare. Sunt o serie de criterii care trebuie respectate, iar riscul de a nu fi acreditat ca spital ar însemna să nu se mai poată încheia contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru decontarea serviciilor. Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte va trece printre-o serie de controale şi verificări ale serviciilor medicale şi administrative, realizate de o comisie a Ministerului Sănătăţii. Acest demers al autorităţilor se realizează la nivel naţional, pentru toate unităţile spitaliceşti din ţară la un interval de patru ani şi are ca scop verificarea modului de funcţionare a acestora, de implementare şi aplicare a programelor naţionale de sănătate, dar şi modul cum aceste unităţi au folosit fondurile pentru investiţii. În funcţie de numărul de indicatori de acreditare îndepliniţi, comisia va încadra Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte pe un anumit nivel. Dacă există un grad de acoperire a indicatorilor de acreditare de peste 85% spitalul este de încredere ridicată şi primeşte acreditare, între 75-84,9% este de încredere ridicată, dar neacreditat, între 45% şi 74,9% este de încredere medie, iar sub 45% grad de acoperire al indicatorilor nu poate fi acreditat. Taxa pe care trebuie să o plătească spitalele depăşeşte 400 de lei pentru fiecare pat. Mai concret, la Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte există 1.938 de paturi. Înmulţind cu 40o de lei de pat, reiese 775.200 lei, sumă care trebuie achitată la Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor. Acreditarea CoNAS se referă la siguranţa procedurilor medicale realizate, drepturile pacienţilor şi aspectele administrative. Preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu spune că Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte va obţine fără probleme acreditarea, nu duce lipsă nici de personal de specialitate, prin urmare nu vor fi probleme din acest punct de vedere. Mai mult, Adrian Ţuţuianu a spus că din anul 2012 de când a preluat conducerea judeţului, la Spitalul Judeţean de Urgenţă angajările au crescut cu 10% iar la capitolul investiţii nici nu există comentari. Lucrul cel mai important în 2013 a fost finalizarea proiectului european „Reabilitarea şi modernizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgovişte”. Pe lângă proiectul european, în cadrul aceluiaşi spital s-au făcut investiţii cu fonduri de la bugetul judeţean. Astfel, a fost reabilitată secţia de dermatologie, cu finanţare integrală de la CJ Dâmboviţa, proiect care a costat 1,3 milioane de lei. Tot din fonduri de la bugetul judeţului a fost modernizată secţia de reumatologie a Spitalului Judeţean Târgovişte, cu fonduri de circa 550.000 lei. CJ Dâmboviţa a alocat peste un milion de lei pentru realizarea unor căi de acces şi a unor parcări, precum şi pentru construirea unei porţi de acces, montarea de bariere automate şi de balustrade de protecţie în zona pietonală la Spitalul Judeţean Târgovişte. Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) a beneficiat de lucrări de modernizare de circa 500.000 de lei, bani asiguraţi de unitatea medicală.