Un accident cumplit a avut loc pe DN 71Târgovişte-Bucureşti, la intrarea în localitatea dâmboviţeană Cuza Vodă. Un tânăr de 22 de ani, şoferul unei dubiţe a intrat pe contrasens şi a lovit frontal un TIR. În urma impactului, TIR-ul a ajuns în şanţ, iar şoferul dubiţei care a pătruns pe contrasens a ajuns în stare critică la Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte, ulterior fiind transportat cu un elicopter SMURD la un spital din Bucureşti. Martorii dar şi şoferul TIR-ului povestesc că şoferul dubiţei a încercat să depăşească o coloană de maşini astfel intrând pe con-trasens şi ciocnindu-se frontal cu TIR-ul. În urma impactului, TIR-ul a ajuns în şanţ, iar şoferul dubiţei a fost prins între fiarele contorsionate ale maşinii. La faţa locului au ajuns mai multe ambulanţe, poliţiştii şi pompierii. Şoferul dubiţei a fost scos dintre fiarele contorsionate de către pompieri, ulterior fiind dus de ambulanţă la Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgovişte. Starea şoferului este critică, medicii l-au stabilizat şi l-au trimis cu un elicopter SMURD la un spital din capitală. Poliţiştii ajunşi la locul accidentului au început cercetările pentru a stabili cu exactitate cum sa petrecut accidentul. Traficul rutier pe DN 71 Târgovişte-Bucureşti a fost blocat la km 23+580 de metri din cauza accidentului mai bine de o oră. Şoferii care se grăbeau au putut alege ruta ocolitoare DN71 intersecţie cu localitatea Moara Nouă – DJ701 (prin localităţile Bolovani, Cornăţelu, Băleni şi Comişani) – DJ711 – Târgovişte. Având în vedere fenomenele meteorologice ce se manifestă la nivelul judeţului Dâmboviţa, (ploaie, pe alocuri ceaţă), poliţiştii rutieri atrag atenţia conducătorilor de autovehicule cu privire la pericolele pe care acestea le pot reprezenta pentru siguranţa circulaţiei rutiere. În acest context, este ştiut faptul că ploaia reduce vizibilitatea celui de la volan şi aderenţa pneurilor la suprafaţa de rulare, iar vântul afectează stabilitatea autovehiculului, cu atât mai mult cu cât viteza de deplasare este mare. De regulă, umiditatea carosabilului creşte pericolul de derapaj, precum şi gradul de absorbţie a luminii farurilor, astfel încât marcajele rutiere îşi pierd din proprietăţile reflectorizante. În condiţii de ploaie, posibilităţile de percepţie pe cale vizuală a marcajelor şi indicatoarelor rutiere, a reperelor fixe cu grad scăzut de reflexie (copaci, garduri, stâlpi etc.), a pietonilor, a vehiculelor precedente devin din ce în ce mai restrânse. Admiţând că evitarea implicării în evenimente de circulaţie care pot afecta integritatea fizică a participanţilor la trafic sau, mai grav, care pot duce la pierderea de vieţi omeneşti depinde, în primul rând, de modul în care se face utilizarea drumurilor, adaptarea comportamentului conducătorului auto la cerinţele traficului rutier este una dintre cele mai bune soluţii de prevenire. Astfel, este extrem de important să se circule cu viteză redusă, adaptată la vizibilitate, starea suprafeţei carosabile şi valorile de trafic, să se mărească distanţa, în mers, între vehicule, să se folosească luminile de întâlnire şi, după caz, cele de ceaţă, pe toate categoriile de drumuri, indiferent de ora la care are loc deplasarea, să nu se bruscheze comenzile autovehiculului şi să se recurgă la executarea diferitelor manevre (depăşire, schimbarea benzii de circulaţie, mers înapoi etc.) numai după o prealabilă şi temeinică asigurare.