O şansă pentru ca legumicultorii din sudul judeţului să îşi poată desface produsele a constituit-o întâlnirea acestora cu reprezentanţii lanţului Carrefour. Acţiunea a avut loc la Casa de Cultură a oraşului Titu şi s-a derulat la iniţiativa deputatului Ionuţ Săvoiu, a senatorului Valentin Calcan, cu sprijinul administraţiei publice locale şi a celei judeţene. Carrefour a fost reprezentat de Florin Căpăţână, director de calitate, şi Silviu Diaconu, director produse proaspete. Cei doi au explicat producătorilor mecanismul prin care pot pătrunde pe piaţa acestui lanţ de magazine. În linii mari, lanţul doreşte să promoveze produsul românesc şi încurajează relaţia directă cu cei care produc, încercând pe cât se poate eliminarea speculei şi a intermediarilor. Legumicultorii care vor să colaboreze, trebuie să deţină sau să fie parte într-o formă asociativă economică care poate emite factură. Relaţia contractuală se stabileşte direct între cei doi jucători. Producătorii trebuie să-şi sorteze calitativ marfa pentru a corespunde cerinţelor contractuale, să o ambaleze şi eticheteze, iar preluarea se face doar de către centrul Bucureşti, care nu este depozit de fructe şi legume, ci doar platformă de preluare şi distribuţie. Deşi, interesaţi de colaborări de acest calibru, nu toţi producătorii din zonă au şi capacitatea de a susţine un contract cu un asemenea distribuitor. În lipsa unor forme asociative şi a unor depozite de păstrare a legumelor pentru a obţine pe ele un preţ corect, ţăranii sunt tentaţi să vândă intermediarilor de la care iau bani puţini, dar la momentul tranzacţiei. Mulţi dintre cei prezenţi s-au arătat interesaţi de colaborare. În sudul judeţului, deşi toată lumea munceşte pământul, o singură firmă îşi vinde produsele prin respectivul lanţ. Este vorba despre un producător de varză murată din Slobozia Moară. Celebrul cartof de Lunguleţu nu a ajuns deocamdată pe rafturile supermarket-ului. În sprijinul pătrunderii pe piaţă, se oferă şi asistenţă pentru producători, dar şi flexibilitate în funcţie de caracteristicile produsului şi capacitatea de producţie a viitorului colaborator.