![](https://www.ziardambovita.ro/wp-content/uploads/2022/09/info-cons.jpg)
Fenomenul gramajelor mai mici dar prețul este același cu cel al gramajului mai mare, a pus stăpânire și pe unele produse din țara noastră.
Organizațiile de protecție a consumatorilor au atras atenția și recomandat verificarea gramajelor de către cetățeni pentru că „produsele care aparent nu au preț mai mare, de fapt au”.
De ceva timp, lumea a observat că unele produse cumpărate țin mai puțin: nu mâncăm mai mult sau ne spălăm mai des, ci cantitatea este mai mică la același preț sau, în anumite cazuri, costul este doar puțin mai mare decât înainte. E o inflație mascată, numită shrinkflation.
Autoritățile abilitate ar trebui sa monitorizeze foarte stric fenomenul creșterii ascunse ale prețurilor, în sensul transparenței față de consumatori.
Vă dăm exemple de cateva produse, anumite branduri de margarină pot avea cu 50 de grame mai puțin, anumite iaurturi cu 5 grame.
Nu numai în România se observă, mai nou cam peste tot în Europa a început să se vorbească despre asta.