Primăriile și consiliile județene sunt instituțiile cu care românii interacționează cel mai des. Guvernul și-a propus așadar să începă să digitalizeze toate UAT-urile din România! Comunele vor primi finanțări de 75.000 lei, orașele 125.000 lei, municipiile 175.000 lei și consiliile județene 250.000 lei.
Alături de echipa MCID, s-a conceput un proces de înscriere electronic clar, în doar 5 pași, pentru a ne asigura că primăriile și consiliile județene pot aplica rapid, fără să se lovească de bariere birocratice. Finanțarea se va acorda pe principiul ‚primul venit, primul servit’.
Plaforma de înregistrare va putea fi accesată începând de joi, 19 septembrie, de la ora 11:00.
Programul DigiLocal, gestionat și finanțat integral de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – România, are 4 beneficii majore pentru administrațiile locale și pentru cetățeni:
1. interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor și consiliilor județene cu @http://xn--ghieul-5lc.ro/, platforma oficială de plăți online a statului român, pentru plata simplă, rapidă și sigură a serviciilor publice digitale, a taxelor și a impozitelor;
2. dezvoltarea de interfețe standardizate pentru comunicarea cu cetățenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât românii să utilizeze ușor și sigur serviciile publice electronice;
3. consolidarea securității cibernetice la nivelul administrației locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetățeni;
4. achiziția echipamentelor IT pentru creșterea capacității administrative și asigurarea interoperabilității, astfel încât românii să nu mai facă drumuri inutile și să nu mai stea la cozi.