Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Reformă și Reziliență (PNRR) a lansat marți, 2 martie 2022, prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR, în cadrul Componentei C.15 – Educație, Reforma 3 Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii, Investiția 4- Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.Prezentul apel se adresează unităților de învățământ gimnazial de stat cu risc ridicat și mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii (PTȘ), identificate ca eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS.Schema de granturi, planificată în două runde, pe parcursul anilor 2022 și 2023, vizează susținerea unui număr minim de 2 500 de școli cu risc crescut și mediu de abandon școlar, prin utilizarea metodologiei și a instrumentului informatic ale Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), prin alocarea de resurse financiare școlilor pentru sprijinirea elevilor, în vederea reducerii absenteismului, îmbunătățirii rezultatelor la evaluări, obținerii unei rate mai mari de participare la examenele naționale și a unui procent mai mare de elevi care finalizează învățământul obligatoriu.În prima rundă de finanțare a schemei de granturi PNRAS sunt prioritizate 1.726 de unități de învățământ, care pot depune cerere de finanțare în cadrul acestui apel. Lista școlilor eligibile în cadrul rundei 1 a fost aprobată prin OME nr. 3.319/01.03.2022..Ghidul solicitantului care conține condițiile de eligibilitate și instrucțiunile pentru beneficiari, precum și anexele care trebuie completate de către aceștia, în vederea depunerii cererii de finanțare, pot fi descărcate accesând acest link (arhivă ZIP).Cererea de finanțare se depune în format electronic, accesând https://uefiscdi-direct.ro, secțiunea Sign Up. Pentru că procesul de înregistrare necesită o adresă de e-mail, se recomandă utilizarea adresei școlii sau e-mail-ului utilizat în SIIIR.