Dimensiunea europeană a activităţilor desfăşurate şi deschiderea inspectoratului şcolar pentru colaborări internaţionale cu scopul de a consolida calitatea managementului educaţional în judeţul Dâmboviţa au dus la scrierea şi implementarea proiectului finanţat prin Mecanismul European SEE 2014-2021 (granturile finanţate de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia).
Proiectul ISJ Dâmboviţa, denumit Q.E.D. – Management democratic pentru o reţea educaţională de calitate,continuă activităţile menite să conducă la constituirea reţelei de şcoli democratice, în care este valorificată contribuţia fiecărui actor (conducere, profesori, părinţi, elevi, autorităţi locale şi agenţi economici).
În prima parte a proiectului activităţile desfăşurate sunt concentrate pe formarea a zece inspectori şcolari (experţi educaţionali), care vor asigura îndeplinirea scopului proiectului. În sprijinul echipei de inspectori care se deplasează în statele donatoare cu scopul de a învăţa, s-au desfăşurat ore de pregătire lingvistică pentru reactualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor de comunicare în limba engleză.
În luna octombrie 2018 patru inspectori şcolari au participat la cursul şi vizita de studiu denumite „Construirea culturilor şcolare democratice” în Norvegia. Cea mai recentă activitate din cadrul proiectului a fost participarea în perioada 3-7 decembrie 2018, în Oslo, Norvegia la cursul structurat şi stagiul de observare „Profesorul ca agent al schimbării”.
Echipa a fost constituită din inspectorul şcolar general Ion Sorin, inspectorul şcolar general adjunct Stroe Cristina şi doi inspectori din domeniul curriculum şi inspecţie şcolară: Homeghiu Cătălina – inspector pentru monitorizarea programelor privind accesul la educaţie şi Stan Mihail – inspector pentru religie şi arte.
Participarea la atelierele de lucru şi vizita în instituţiile educaţionale norvegiene au avut ca obiectiv deprinderea de către experţii educaţionali a metodelor, instrumentelor şi modelelorde constituire a „echipelor schimbării” pentru a sprijini implementarea practicilor inovatoare în propriile instituţii. În plus s-a vizat dezvoltarea de competenţe privind facilitarea predării-învăţării-evaluării, într-un sistem educaţional centrat pe elev şi lucrul cu proiecte interdisciplinare în ceea ce priveşte practici, instrumente şi metodologii.
În perioada următoare implementarea proiectului continuă cu diseminarea rezultatelor învăţării de către cele două grupuri de participanţi şi constituirea echipelor de lucru în vederea desfăşurării activităţilor locale care vor conduce la îndeplinirea scopului proiectului.
Proiect pentru îmbunătăţirea calităţii managementului educaţional în Dâmboviţa
Date: