Ministerul Educaţiei a prezentat modalităţile de încheiere a situaţiei şcolare, cu precizarea că, pentru învăţământul ante-preşcolar şi preşcolar nu este cazul încheierii situaţiei, dar activităţile cadrelor didactice continuă şi acestea menţin legătura cu copiii.
Pentru încheierea mediilor, Ministerul Educaţiei a prevăzut mai multe situaţii în care se încheie mediile, atât pentru învăţământul primar, cât şi pentru gimaziu şi liceu. Situaţia 1: Dacă elevul are cel puţin două calificative pe semestrul al II-lea, se încheie situaţia şcolară semestrială cu aceste calificative.
Situaţia 2: Dacă elevul are doar un calificativ pe semestrul al II-lea se poate valorifica activitatea desfăşurată online.
Situaţia 3: Dacă elevul are doar un calificativ pe semestrul al Il-lea, dar nu se poate valorifica activitatea desfăşurată online, al doilea calificativ pentru semestrul al ll-lea va fi considerat calificativul care reprezintă media elevului din primul semestru.
Situaţia 4: Dacă elevul nu are nici-un calificativ în semestrul al ll-lea, media anuală devine media semes
trului l.
Cum se încheie mediile la învăţământul gimnazial şi liceal, postliceal şi profesional:
Situaţia 1: Dacă elevul are cel puţin două note pe semestrul al ll-lea, se încheie media cu aceste note.
Situaţia 2:Dacă elevul are doar o notă pe semestrul al ll-lea se poate valorifica activitatea desfăşurată online, pentru a doua notă.
Situaţia 3: Dacă elevul are doar o notă pe semestrul al ll-lea, dar nu se poate valorifica activitatea desfăşurată online, a doua notă pentru semestrul al ll-lea va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru.
Situaţia 4: Dacă elevul nu are nicio notă în semestrul al ll-lea media anuală devine media semestrului l.
Situaţia 5: Dacă media din primul semestru este mai mică decât 5, atunci cadrul didactic decide împreună cu elevul data la care acesta poate susţine o lucrare scrisă/proiect prin care să fie notat, iar nota de la această evaluare devine media anuală (ca la examenul de corigenţă).