Fără note de 10 la matematică, una singură la Limba și Literatura Română!
Pentru județul Dâmbovița, potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică în urma corectării lucrărilor de la simularea pentru Evaluarea Națională, rezultatele sunt foarte slabe, sub media națională!
Pentru proba la Limba și literatura română au fost 2339 de note (58,42%) mai mari sau egale cu 5:00, în scădere cu 5,67% față de simularea din anul școlar 2023-2024 (64,09%). La nivel național, procentul este de 64,01%, în scădere cu 9,97%, față de simularea din anul școlar 2023-2024 dar cu aproape șase puncta procentuale peste cel din Dâmbovița. Un singur elev, de la ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”PICTOR NICOLAE GRIGORESCU” TITU, a obținut nota 10 (zece)
La Matematică au fost 2572 (65,05%), de trecere, în creștere cu 32,28% față de simularea din anul școlar 2023-2024 (32,77%) dar cu aproape 7 puncte procentuale sub media pe țară de 71,97%, și aceasta în creștere cu 29,6%, față de simularea din anul școlar 2023-2024. Nu s-a înregistrat nicio notă de 10 (zece).
Cum un asemenea salt nu poate fi realizat peste noapte, este evident că subiectele de la Matematică au avut un grad de dificultate redus comparativ cu anul trecut!
“Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările au fost recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afișare.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel județean. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale. De asemenea, va continua elaborarea lunară a modelelor de teste pentru EN VIII și Bacalaureat, în scopul pregătirii elevilor pentru cele două examene naționale”- a transmis ISJ Dâmbovița.