Potrivit unui raport recent, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în localizarea apelanţilor la numărul unic de urgenţă 112. În plus, ea face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului.
Timpul de reacţie mediu este de 3,68 secunde în România şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112. În ce priveşte localizarea apelanţilor, doar în 2% dintre cazuri ea nu este posibilă, acurateţea localizării fiind de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În plus, atât folosirea numărului 112, cât şi localizarea apelantului funcţionează şi în roaming în cazul României.
România este unul dintre statele membre UE în care numărul 112 este singurul număr de urgenţă disponibil.
Pe ansamblul Uniunii, Comisia a făcut apel la toate statele membre să îşi intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanţilor, precum şi pentru facilitarea accesului la acest număr persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, ea a îndemnat statele membre cu deficienţe în domeniu să îşi îmbunătăţească atât performanţele, cât şi modul de monitorizare a lor, în ceea ce priveşte timpul de reacţie.
România, printre statele UE cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112
Date: