La sediul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, a avut loc conferinţa de lansare a proiectului „Integrare prin educaţie şi ocupare în judeţul Dâmboviţa”.La eveniment au participat: preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Daniel Comănescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Alin Manole, Cristina Stroe – inspector şcolar general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa, partenerii şi echipa de implementare a proiectului, reprezentanţii administraţiei locale din localitatea Corbii Mari, dar şi elevi.În deschiderea conferinţei, preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Daniel Comănescu, a subliniat importanţa proiectului pentru locuitorii din comuna Corbii Mari, precizând că educaţia este esenţială nu doar pentru o bună formare profesională, ci şi pentru dezvoltarea durabilă a unei comunităţi.Cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014-2020 – Axa Prioritară 4, proiectul va fi implementat în comuna Corbii Mari, având ca obiectiv principal reducerea riscului de sărăcie şi excluziune socială pentru un număr de 560 de persoane care trăiesc în comunităţi marginal-izate din satele Bărăceni, Corbii Mari, Grozăveşti, Petreşti, Podu Corbencii, Satu Nou, Ungureni şi Vadu Stanchii. Astfel, se urmăreşte aplicarea unor măsuri integrate care să aducă îmbunătăţiri calităţii vieţii, fiind vizat atât domeniul ocupării forţei de muncă, cât şi condiţiile sociale, medicale, juridice şi cele de locuit. Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, în intervalul 22 martie 2018 – 21 martie 2021, iar valoarea totală este de 22.499.511,94 lei (inclusiv TVA).
La nivelul proiectului se derulează următoarele activităţi
” 1 campanie de informare şi conştientizare în vederea creşterii accesului şi/sau menţinerii pe piaţa muncii, aflată în desfăşurare;
” 1 Seminar de informare şi conştientizare în vederea creşterii accesului şi/sau menţinerii pe piaţa muncii, organizat şi desfăşurat; ” 44 de persoane informate în cadrul seminarului de informare şi conştientizare în vederea creşterii accesului şi/sau menţinerii pe piaţa muncii;
” 40 de persoane aflate în proces de consiliere şi orientare profesională;
” 2 grupe de curs „Lucrător în comerţ” şi „Brutar”, organizate în vederea demarării în perioada următoare;
” 40 de persoane aflate în proces de mediere şi plasare pe piaţa muncii;
” 1 Analiză mediu de afaceri la nivelul comunităţii marginalizate -comuna Corbii Mari, jud. Dâmboviţa, elaborată;
” 1 campanie de informare şi conştientizare în vederea stimulării antreprenoriatului şi promovării temelor orizontale, aflată în desfa-surare;
” 1 Workshop tematic -Promovarea principiului egalităţii de şanse şi gen la nivelul comunităţii marginalizate, organizat;
” 41 persoane informate în cadrul workshop-ului tematic cu privire la principiul egalităţii de şanse şi gen;
” Peste 6 evenimente în cadrul campaniei de informare şi conştientizare componenta educaţie organizate în comunitate, alături de informări tip door to door, prezentări, alte intâlniri;
” Peste 128 chestionare de identificare a grupului ţintă adresate părinţilor şi adulţilor- componenta educaţie
” Peste 200 persoane informate privind componenta educaţională a proiectului
” 200 brosuri, flyere şi alte materiale de informare realizate şi diseminate
” 70 elevi pentru programele tip Şcoală după Şcoală, Şcoală de vară, Educaţie nonformală (Şcoala Corbii Mari)
” 60 elevi pentru programele tip Şcoală după Şcoală, Şcoala de vară, Educaţie nonformală (Şcoala Grozăveşti)
” 70 pesoane (tineri şi adulţi care au părăsit timpuriu şcoala) pentru programele tip A doua şansă şi Educaţie noformală
” au fost selectate 20 persoane pentru cursul de lucrător în comerţ, în prezent fiind înscrise şi alte persoane pentru cursurile de Operator introducere date şi Brutar.
” Sunt vizate 40 persoane din care minim 15 vor putea beneficia de finanţarea ideilor de afaceri cu sume pana la 40 000 euro
” Voluntariat- au fost recrutaţi 20 de copii ca voluntari ai reţelei locale, a fost amenajat Centrul de Educaţie şi Resurse Comunitare din localitatea Ungureni au fost demarate primele evenimente. La momentul actual, s-a finalizat prima campanie din proiect- o campanie de lectură publică, ce a vizat: lecturarea cărţii Micul Prinţ, în cadrul Maratonului Literar, Desene pe asfalt- atelierul Graffiti şi punerea în scenă a unei părţi preferate din cartea citită.
În perioada imediat următoare vor fi derulate următoarele activităţi:
” în lunile octombrie- decembrie se va derula Campania de responsabilitate socială Tu eşti Moş Crăciun, evenimente ce vor antrena întreaga comunitate în identificarea cu simbolul Crăciunului.
” organizarea şi susţinerea programului de formare profesională de calificare Operator Introducere, Validare si Prelucrare date (OIVPD). La curs vor participa un număr de 40 de persoane din Grupul ţintă, împărţite în două serii de câte 20 de cursanţi fiecare.
Cursul OIVPD este autorizat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări (ANC), are o durată de 720 de ore şi se finalizează cu un examen de absolvire. Cursantilor li se asigură o masă caldă pe zi, suport de curs, un set de rechizite, transport gratuit. De asemenea, fiecare cursant va primi o subvenţie de 5 lei/ora de curs, în total 3600 lei. Subvenţia se va acorda la finalul cursului, cu condiţia participării la examenul final de absolvire.
” se va organiza şi desfăşura un Concurs de planuri de afaceri, în urma căruia vor fi selectate pentru finanţare un număr de minim 15 planuri de afaceri. Accesul la Concursul de planuri de afaceri îl vor avea doar acei beneficiari din grupului ţintă care au urmat în cadrul proiectului cursul de formare profesionalăCompetente antreprenoriale. Beneficiarii câştigători ai concursului vor primi, în baza unui contract de subvenţie (ajutor de minimis), un micro-grant în valoare de 25.000 Euro (113.620 lei), suma cu care vor înfiinţa şi vor dezvolta noua firmă. Fiecare firmă înfiinţată astfel va trebui să creeze minim 1 loc de muncă şi să funcţioneze încă cel puţin 7 luni de la finalizarea proiectului, păstrând locul de muncă.
Activităţi şi achiziţii asumate deConsiliul Judeţean Dâmboviţa. – Vor fi oferite servicii de catering în cadrul evenimentelor de educaţie din cadrul proiectului, pe o perioadă de 2 ani, pentru 200 persoane (elevi), care vor participa la activităţile Şcoală după Şcoală şi A doua Şansă.
– Servicii transport pentru 280 de persoane care vor participa la cursuri de calificare nivel I şi nivel 2 (cofetar, brutar, agent de securitate, confecţioner asamblor articole din textile, îngrijitoare bătrâni la domiciliu, lucrător în comerţ, operator introducere, prelucrare şi validare date) şi pentru participanţii la sesiunile de formare curs Competenţe Antreprenoriale.
– Se va crea un centru Integrat Comunitar, iar Consiliul Judeţean Dâmboviţa va avea rolul şi sarcina de a reabilita şi dota corespunzător 2 locaţii pentru componenta educaţională şi 1 locaţie pentru componenta de serviciu sociale (respectiv oferirea de servicii medicale).
– Toate cele 560de persoane (adulţi şi copii) din grupul ţintă vor beneficia de minim 2 servicii medicale – 560 vor beneficia de cursul de prim ajutor şi (medicina muncii – 180 de persoane, ginecologie – 116 persoane şi medicină generală – 560 persoane in care 130 copii şi 430
adulţi).
– Reabilitarea a 40 de gospodarii din comunităţile marginalizate si de a contribui, indirect, la îmbunătăţirea stării de sănătate, a capacităţii de învăţare şi ocupare a persoanelor din grupul ţintă care locuiesc in gospodăriile ce vor fi reabilitate.
– Se vor furniza 200 de pachete educaţionale pentru cele 200 de persoane care vor participa la activităţile de îndrumare/orientare, prevenţie a abandonului şcolar, respectiv Şcoală după Şcoală şi A doua Şansă.
– Vor fi oferite 2 tabere educaţionale de vară pentru cei 130 de copii participanţi la activităţile Şcoală după Şcoală şi A doua Şansă.
S-a dat startul proiectului „Integrare prin educaţie şi ocupare în judeţul Dâmboviţa”
Date: