Românii au făcut de două ori mai multe reclamaţii în asigurări în primul semestru din 2020, dar puţin peste jumătate au primit câştig de cauză, Euroins fiind cel mai reclamat asigurător.
Peste 18.000 de consumatori au reclamat nereguli în piaţa asigurărilor în primul semestru din acest an, de mai mult de două ori decât în perioada similară a anului trecut, însă doar 54% dintre aceştia au primit câştig de cauză din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). 95,7% din cele 18.111 de reclamaţii unice din asigurări au vizat nereguli în sectorul RCA, Euroins fiind cel mai reclamat asigurător cu peste 11.200 de petiţii împotriva sa.
Euroins este societatea de asigurare cu cele mai mari disfuncţionalităţi în activitatea de instrumentare şi lichidare a dosarelor de daună, urmată la o distanţă semnificativă de City Insurance, arată o analiză a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) privind conduita firmelor de asigurări. ASF a analizat doar firmele de asigurări care au primit cele mai multe reclamaţii de la asiguraţi, fiind luate în calcul 17.745 de petiţii.
În luna octombrie 2020, Euroins a fost amendată de Autoritatea de Supraveghere Financiară cu 2,1 milioane de lei şi trebuie „să revizuiască tarifele de primă RCA, având în vedere deficienţele constatate, în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei”.
S-a dublat numărul reclamaţiilor la adresa asiguratorilor
Date: