SĂ CUNOAŞTEM REGULAMENTUL

Date:

SPORTArticolul 26 Formularea contestaţiilor
1. Cluburile care apreciază că echipa adversă a încălcat unele prevederi regulamentare, indiferent de natura lor, au dreptul să-şi susţină cauza numai în baza unei contestaţii scrisă în raportul de arbitraj.
2. Sesizarea se face din oficiu de forul competent, nefiind necesară formularea unei contestaţii în condiţiile prevăzute de art. 26.1, în cazul jucătorilor aflaţi în stare de suspendare pentru cumul de cartonaşe galbene sau ca urmare a unei decizii pronunţate de comisia competentă, precum şi 21 pentru nerespectarea dispoziţiilor privind obligativitatea înscrierii în raportul de arbitraj a numărului minim de jucători formaţi la nivel naţional. 3. Echipele au dreptul de a introduce contestaţii, astfel: a) înainte de începerea jocului: – dacă se contestă dreptul de joc al unuia sau al mai multor jucători din echipa adversă, înscrişi în raportul de arbitraj, arătându-se motivele în mod concret;
– dacă se contestă valabilitatea programării jocului pe terenul respectiv;
– dacă se contestă calificarea cadrului medical delegat sau lipsa autosanitarei;
– dacă se contestă neregulari-tatea terenului de joc (dimensiunile terenului şi ale porţilor, inexistenţa sau starea plaselor porţilor şi a steagurilor de colţ, a marcajului etc.); b) în pauză sau după terminarea jocului, înainte de restituirea carnetelor de legitimare de către arbitru:
– dacă se contestă dreptul de joc al jucătorilor de rezervă intraţi ulterior în joc;
– dacă se contestă identitatea unuia sau mai multor jucători înscrişi în raportul de arbitraj.
4. Contestaţiile se fac în scris în raportul de arbitraj şi se semnează de către delegatul sau căpitanul echipei în prezenţa delegatului sau căpitanului echipei adverse, care semnează de luare la cunoştinţă şi a arbitrului care este obligat să specifice momentul formulării contestaţiei (înainte, la pauză sau după terminarea jocului) şi să semneze.
5. În cazul în care delegaţii sau căpitanul echipei adverse refuză să semneze de luare la cunoştinţă, arbitrul va consemna acest lucru în raportul de arbitraj.
6. Arbitrii sunt obligaţi să pună raportul de arbitraj la dispoziţia delegaţilor sau căpitanului de echipă pentru formularea unei contestaţii, la solicitarea acestora, în oricare moment (înainte, la pauză sau la terminarea jocului) şi indiferent de motivul contestaţiei. Refuzul arbitrului de a pune la dispoziţie raportul de arbitraj se va sancţiona conform prevederilor regulamentare.
7. Jucătorii contestaţi pot fi înlocuiţi numai înainte de începerea jocului. În acest caz contestaţia rămâne fără obiect. Arbitrul va consemna acest lucru în raportul de arbitraj. În asemenea situaţii, numărul de jucători de rezervă se reduce în mod corespunzător.
8. Contestaţiile referitoare la identitatea jucătorilor şi la dreptul de joc se fac nominal. În ceea ce priveşte contestaţiile referitoare la dreptul de joc, delegaţii echipelor au obligaţia de a înscrie în raportul de arbitraj în mod explicit motivul pentru care este contestat jucătorul (transfer sau legitimare neregulamentară, lipsa vizei anuale, lipsa vizei medicale, substituire etc.), în caz contrar urmând a fi respinse ca neregulamentare.
9. În cazul contestaţiilor care au drept obiect valabilitatea legitimării sau a transferului jucătorilor, Comisia de disciplină va trimite printr-o încheiere cauza spre soluţionare comisiei competente în această materie, urmând să pronunţe o hotărâre disciplinară pe baza soluţiei dată de CNSL a FRF/LPF, respectiv CSJ a AJF/AMFB. Articolul 27
Procedura soluţionării contestaţiilor
1. Contestaţiile formulate pot fi dovedite cu următoarele mijloace de probă: înscrisuri, martori, interogatorii, confruntări, expertize, înregistrări audio-video, fotografii.
2. Contestaţiile soluţionate de comisiile competente ale FRF/LPF/AJF şi dovedite neîntemeiate, se resping ca nefondate, iar cele făcute contrar prevederilor acestui regulament (tardive, netaxate, nesusţinute, nesemnate etc.), se resping, de asemenea, ca neregulamentare.
3. Contestaţia trebuie să conţină pe scurt motivele şi cauzele care o determină, echipa con-testatară putând să le prezinte ulterior pe larg, fie în scris în termen de 48 de ore de la disputarea jocului, fie oral, în faţa comisiilor competente. Lipsa consemnării în raportul de arbitraj a motivului pentru care se presupune că se face vinovată echipa adversă sau jucătorul acesteia, duce la respingerea contestaţiei.
4. În cazul în care se face contestaţie pentru substituire de jucători şi dacă jucătorul în cauză refuză să se prezinte în faţa arbitrului, să se legitimeze cu buletinul de identitate sau alt document (paşaport sau certificat de naştere, în cazul jucătorilor sub 14 ani), să semneze raportul de arbitraj, să prezinte carnetul de legitimare, să fie fotografiat împreună cu arbitrii, sau, dacă nu se prezintă pentru confruntare la prima şedinţă a comisiei competente de la disputarea jocului, jucătorul respectiv este considerat vinovat de substituire. În această situaţie, ca şi în cazul în care substituirea a fost dovedită cu prilejul judecării de către comisia competentă, echipa respectivă şi jucătorul vinovat vor fi sancţionaţi conform prevederilor regulamentare.
5. Taxele de contestaţie se depun la FRF, LPF sau la AJF/AMFB, după caz, în numerar, prin virament, cec, sau prin mandat poştal, în termen de 48 de ore de la disputarea jocului.
6. Nedepunerea taxei de contestaţie atrage după sine respingerea ei ca netaxată şi omologarea jocului cu rezultatul de pe teren.
7. Cluburile care prin delegaţii lor introduc contestaţii nejustificate, de rea-credinţă, nemotivate sau neachitate, sunt obligate să suporte cheltuielile de deplasare ale tuturor persoanelor citate în faţa comisiei competente (delegaţi, jucători, arbitri etc.). În asemenea cazuri, echipa contestatară va fi sancţionată cu avertisment, iar în caz de recidivă va fi obligată la plata unei penalităţi cu un cuantum reprezentând dublul taxei de contestaţie.
8. Fac excepţie de la sancţiunile arătate în alineatul precedent, echipele care, după terminarea jocului, în cel mult 10 minute, renunţă la contestaţie specificând acest lucru în raportul de arbitraj.
9. Taxele de contestaţie, indiferent de modul de soluţionare a cauzei, nu se restituie.
10. În cazul în care, în cursul soluţionării unei contestaţii, apare un conflict de competenţă între comisii aparţinând unor foruri diferite, conflictul de competenţă va fi soluţionat de Comisia de Recurs a FRF.
Articolul 45
Legitimarea şi transferul jucătorilor
1. Legitimarea şi transferul jucătorilor se efectuează conform prevederilor Regulamentului privind statutul şi transferul jucătorilor de fotbal.
2. Legitimarea şi transferarea jucătorilor se efectuează numai la/între structuri sportive care deţin certificat de identitate sportivă şi sunt afiliate la
FRF/AJF/AMFB, după caz,
respectiv membre ale LPF.
3. Nerespectarea dispoziţiilor cu privire la legitimarea şi transferarea jucătorilor, viza anuală şi viza medicală atrage aplicarea sancţiunilor regulamentare.
4. Participarea la jocurile oficiale pe bază de tabele nominale este interzisă. Articolul 46 Numărul jucătorilor
1. Jocurile oficiale se dispută între echipe cuprinzând fiecare cel mult 11 jucători, între care un portar. Fiecare echipă are un căpitan, înscris în raportul de arbitraj.
2. Jocurile oficiale nu pot începe dacă echipele nu prezintă cel puţin şapte jucători, la meciurile de seniori şi, respectiv, opt jucători la competiţiile de juniori şi fotbal feminin, cu carnete de legitimare şi drept de joc pentru echipele respective.
3. Arbitrul are obligaţia să nu înceapă jocul dacă nu sunt respectate condiţiile de mai sus.
4. Echipa care nu prezintă arbitrului numărul de carnete de legitimare prevăzute la art. 46.2 va fi sancţionată la fel ca în cazul neprezentării la joc.
5. Echipele au dreptul să înscrie în raportul de arbitraj maxim 18 jucători, între care şapte jucători de rezervă.
6. Înscrierea jucătorilor titulari şi de rezervă în raportul de arbitraj se face numai înainte de începerea jocului.
7.1. Jucătorii străini cetăţeni ai unor state membre ale Uniunii Europene (jucători comunitari) sau jucătorii străini cetăţeni ai unor state care nu sunt membre ale UE (extracomunitari) se pot legitima sau transfera la cluburi din România în conformitate cu regulamentele FIFA/FRF în materie şi pot participa la jocurile oficiale din cadrul tuturor competiţiilor organizate de FRF/LPF/AJF cu respectarea condiţiilor prevăzute mai jos. 46
a) Echipele din Liga I şi echipele de fotbal feminin au dreptul să folosească maxim 5 jucători extracomunitari în acelaşi timp în teren şi au obligaţia să înscrie în raportul de arbitraj la fiecare joc oficial minim 5 jucători formaţi la nivel naţional.
b) Echipele din Liga a 2-a au dreptul să folosească maxim 3 jucători extracomunitari în acelaşi timp în teren şi sunt obligate să înscrie în raportul de arbitraj la fiecare joc oficial minim 10 jucători formaţi la nivel naţional.
c) Echipele din Liga a 3-a au dreptul să folosească maxim 2 jucători extracomunitari în acelaşi timp în teren şi sunt obligate să înscrie în raportul de arbitraj la fiecare joc oficial minim 12 jucători formaţi la nivel naţional.
d) Echipele din celelalte categorii se seniori sau juniori participante în competiţiile organizate de FRF/AJF/AFB (mai puţin echipele de fotbal în sală) au dreptul să folosească maxim 2 jucători extracomunitari în acelaşi timp în teren şi sunt obligate să înscrie în raportul de arbitraj minim 15 jucători formaţi la nivel naţional.
e) Echipele de fotbal în sală au dreptul să înscrie în raportul de arbitraj maxim 5 jucători extra-comunitari şi sunt obligate să înscrie în raportul de arbitraj la fiecare joc minim 5 jucători formaţi la nivel naţional în anul competiţional 2011/2012 şi în următorii ani. Prin jucători formaţi la nivel naţional se înţeleg jucătorii care, indiferent de cetăţenie, au figurat ca legitimaţi şi au participat la competiţii pentru un club din România timp de minim 3 ani (consecutivi sau nu) în perioada cât au fost în vârstă de 15-21 de ani. Stagiul de 3 ani se reduce în mod corespunzător pentru jucătorii sub 18 ani. 7.2. Echipele care nu respectă regulile privind folosirea jucătorilor extracomunitari, respectiv, pe cele privind înscrierea în raportul de arbitraj a numărului minim de jucători formaţi la nivel naţional vor fi sancţionate cu pierderea jocului prin forfait, sesizarea fiind făcută din oficiu de departamentul de competiţii al FRF/LPF/AJF/AMFB, după caz. Sesizarea se face în maxim şase luni de la data disputării jocului, dar nu mai târziu de data aprobării clasamentelor finale de către Comitetul Executiv/Biroul Executiv al
FRF/LPF/AJF/AMFB, după caz.
8. Jucătorii juniori sunt consideraţi o categorie ierarhic inferioară faţă de toate celelalte categorii de seniori. Ei pot fi utilizaţi şi la jocurile echipelor de seniori numai dacă au împlinit vârsta de 14 ani. Perioada junioratului se încheie la data de 30 iunie a anului în care jucătorii împlinesc vârsta de 19 ani.
9. Fetele se pot legitima şi pot participa la jocurile oficiale dacă au împlinit vârsta de 8 ani.
10. Echipele care folosesc într-un joc oficial jucători neîn-scrişi în raportul de arbitraj vor fi sancţionate conform prevederilor regulamentare.
11. Echipele din Liga a 2-a sunt obligate să folosească efectiv, pe toată durata jocurilor de campionat, cel puţin doi jucători sub 21 de ani (în anul competiţional 2011/2012, jucători născuţi după data de 1.01.1990). Dacă unul sau mai mulţi jucători sub 21 de ani sunt eliminaţi din teren, echipa în cauză nu este obligată să introducă în teren un alt jucător sub 21 de ani.
12. Echipele din Liga a 3-a sunt obligate să folosească efectiv, pe toată durata jocurilor de campionat, cel puţin trei jucători sub 21 de ani (în anul competiţional 2011/2012, jucători 47 născuţi după data de 1.01.1990). Dacă unul sau mai mulţi jucători sub 21 de ani sunt eliminaţi din teren, echipa în cauză nu este obligată să introducă în teren un alt/alţi jucători sub 21 de ani.
13. În jocurile din Cupa României echipele din Liga a
2- a şi a 3-a sunt obligate să respecte dispoziţiile art. 46.11 şi 46.12 doar dacă joacă cu echipe din aceeaşi categorie competiţională.
14. Echipele participante în campionatele Ligilor a 2-a şi a
3- a care nu se conformează obligaţiilor stabilite de art. 46.11 şi, respectiv, 46.12, din prezentul regulament, vor începe şi, după caz, vor continua jocul cu un număr mai mic de jucători, în caz contrar urmând să fie sancţionate cu pierderea jocului prin forfait.
15. Identificarea jucătorilor juniori în jocurile din competiţiile de juniori se face pe baza carnetului de legitimare şi a cărţii de identitate sau a paşaportului, în original. Neprezentarea cărţii de identitate/paşaportului atrage imposibilitatea participării la joc.
16. Comitetului Executiv al FRF poate emite anual hotărâri în legătură cu folosirea jucătorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Idei interesante pentru mânere și butoane pentru ușile de interior

Mânerele și butoanele pentru ușile de interior sunt detalii...

Târgoviște sărbătorește 1 Decembrie, Ziua Națională a României 

Târgoviște se pregătește să celebreze cu mândrie Ziua Națională...

„Perspective florale” la Biblioteca Județeană Dâmbovița

Biblioteca Județeană „Ion Heliade Rădulescu” Dâmbovița invită publicul să...

CSM TÂRGOVIȘTE E ARBITRATĂ CORECT

După analizele efectuate de video-observatorii FR Baschet, Colegiul Central...
error: Conținutul este protejat!!