
Falimentul probabil al City Insurance va avea, cel mai probabil, ca o primă consecință, majorarea substanțială a tarifelor la polițele RCA. Prețurile au crescut deja și mulți analiști sunt de părere că prețul RCA se va dubla în cel mai bun caz, dacă City Insurance dispare de pe piață. Există ca precedente falimentele Astra și Carpatica, iar marile companii multinaționale se feresc pe cât posibil de RCA crescând tarifele practicate.
La fel ca în anii 2015-2016 unele companii refuză chiar și să coteze pe anu
mite segmente de clienți, cum ar fi transportatorii internaționali.
La acest capitol, spun oamenii din piață, se remarcă Uniqa (prezentă oricum doar simbolic în piața RCA), Euroins (care a evitat mereu zona aceasta) și Grawe (companie de mici dimensiuni, care a avut perioade în care a arătat că ia mai mult RCA decât poate duce). Firmele care încă dau cotații au dus comisoanele brokerilor la niveluri foarte mici, adică 1-2% și au crescut prețurile.