
Lucrările care se realizează în cadrul celui mai mare proiect de infrastructură rutieră -„Dezvoltarea infrastructurii de transport judeļean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B, pe traseul limită judeļ Prahova – Moreni – Gura Ocniļei – Răzvad – Ulmi -Târgoviște – Comișani – Bucșani – Băleni – Dobra – Finta -Bilciurești – Cojasca – Cornești -Butimanu – Niculești – limită judeļ Ilfov”, al cărui beneficiar este Consiliul Judeļean Dâmboviļa, au fost analizate pe teren de președintele Corneliu Ștefan. Întreaga investiļie – în valoare totală de 212.845.189,34 lei – presupune modernizarea traseului inter-judeļean menļionat, în lungime totală de 62,161 km, care este alcătuit din 4 tronsoane de drumuri judeļene ce traversează 15 localităļi dâmboviļene, după cum urmează: lotul I (DJ 720 și DJ 720B), pe traseul limită judeļului Prahova – intrarea în municipiul Moreni – ieșirea din municipiul Moreni – Gura Ocniļei (intersecļie DJ 720) – Ulmi (intersecļie DJ 711), cu lungimea de 13,169 km; lotul II, DJ 711 Ulmi – Comișani – Băleni, cu lungimea de 16 km; lotul III, DJ 711 Băleni (pod peste Racoviļă) – Dobra – Bilciurești -Cojasca, 19,350 km; lotul IV, DJ 711 Cojasca (pod peste canal) –
Bujoreanca și DJ 101B Lucianca – Niculești – limită Judeļ Ilfov, în lungime de 13,642 km.
Primul obiectiv avut în vedere a fost lotul I. În cadrul acestui lot, până în prezent s-au executat următoarele lucrări: pe sectorul cuprins între intersecļia cu DJ 711 și intersecļia cu DN 72, pe raza administrativă a comunelor Ulmi și Răzvad, s-a desfăcut prin frezare sistemul rutier existent, s-a realizat partea carosabilă (stratul din balast, stratul din balast stabilizat și stratul de bază din mixtură asfaltică AB 2), iar pe anumite sectoare s-au amenajat rigole carosabile; la podul de la Nisipuri, s-a refăcut calea de rulare. Pe sectorul cuprins între intersecļia cu DN 72 și podul peste Slănic, pe raza comunelor Răzvad și Gura Ocniļei, sunt în curs de execuļie lucrările de
clete. Totodată, pe raza municipiului Târgoviște, au fost relocaļi stâlpii de iluminat public.
Lucrările aferente lotului III sunt într-un stadiu mai avansat de execuļie faļă de celelalte două loturi, sistemul rutier fiind realizat până la nivelul stratului de legătură din beton asfaltic BAD 22.4, în proporļie de peste 90%, pe sectoarele de extravilan dintre comunele Băleni și Dobra, respectiv Dobra și Bilciurești, fiind așternut și stratul de uzură din beton asfaltic BA
frezare a sistemului rutier existent.
Pe lotul II, pe sectorul cuprins între municipiul Târgoviște și comuna Comișani, lucrările realizate până în prezent au constat în frezarea sistemului rutier existent, realizarea părļii carosabile până la nivelul stratului de legătură din beton asfaltic BAD 22.4, amenajare de rigole carosabile, trotuare și piste de bici-
- De asemenea, în comunele Dobra și Bilciurești sunt în stadii avansare de execuļie lucrările de asigurare a scurgerii apelor, prin realizarea de șanļuri betonate, rigole carosabile, podeļe la drumuri laterale și accese la proprietăļi.
Vizita de lucru s-a încheiat pe lotul IV, care prevede realizarea de unui tronson de drum de
13,615 km, în zona comunelor Cojasca, Cornești, Butimanu și Niculești. La Cojasca, pe lângă lucrările de refacere a sistemului rutier la nivel de strat de legătură din beton asfaltic sau strat de piatră spartă, sunt în stadii avansare de execuļie lucrările de asigurare a scurgerii apelor, prin realizarea de șanļuri betonate, rigole carosabile și accese la proprietăļi.
O atenļie deosebită a fost acordată lucrărilor de refacere a celor două poduri situate pe DJ 711, la Băleni și Cojasca, în acest sens solicitându-se executantului urgentarea finalizării lucrărilor pentru reducerea disconfortului creat.
În cadrul vizitei, la care au participat și primarii comunelor pe raza cărora se află lucrări în curs de execuļie, președintele Corneliu Ștefan le-a recomandat constructorilor să respecte ritmurile de lucru asumate prin contracte: „Lucrările mari de reabilitare și modernizare a drumurilor, pe lângă beneficiile evidente pentru toļi participanļii la trafic și premisele de creștere a calităļii vieļii pe care le aduc cu sine odată cu încheierea lor, creează și disconfort temporar cetăļenilor, pe parcursul realizării lor. În calitate de reprezentanļi ai administraļiei publice judeļene, suntem conștienļi de aceste aspecte și ne cerem scuze pentru disconfortul creat. În același timp, facem apel la susļinerea publică a acestui gen de proiecte care, odată finalizate, se pot cuantifica în rezultate socio-economice superioare pentru zonele vizate.”
Totodată, în cadrul vizitei, au fost analizate și celelalte proiecte de investiļii derulate de către autorităļile locale din bugetele proprii sau alte surse de finanļare.