Conform site-ului „Realitatea.net”, de vineri, săptămâna trecută, RAR-ul a decis să caute metode prin care să împiedice staţiile ITP să ofere undă verde maşinilor cu probleme tehnice, în urma unor „ciubucuri” primite din partea şoferilor.
Practica de a face ITP la vehicule în stare destul de proastă, contra unei mici „atenţii”, era la ordinea zilei, scrie şi site-ul „4tuning.ro”. Se pare că cei de la RAR doresc să oprească acest fenomen şi-i obligă pe toţi operatorii staţiilor de ITP autorizate să aibă un sistem video de înregistrare. Registrul Auto Român îi obligă astfel pe operatorii de staţii ca de la 20 mai 2018 să aibă funcţional un sistem video HD format din minimum 2 camere video şi un DVR, dispozitiv de înregistrare şi stocare. Filmările tuturor activităţilor de ITP urmează să fie înregistrate de camerele video şi stocate pentru 6 luni de către operator. La cererea RAR, operatorul trebuie să pună la dispoziţie înregistrarea cu efectuarea inspecţiei tehnice.
Pe de altă parte, de duminică, 20 mai, a intrat în vigoare, una dintre cele mai mari schimbări de legislaţie rutieră din ultimii ani. Astfel:
1 – Şoferii care vor fi surprinşi în trafic cu Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) expirată vor fi amendaţi, iar poliţiştii vor reţine talonul maşinii şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare.
2 – Potrivit legii, conducerea unui automobil cu ITP expirat este una dintre cele mai grave abateri pe care le poate comite un şofer. Amenzile prevăzute în Codul Rutier pentru această încălcare a legii sunt cuprinse între 315 şi 700 de lei şi reţinerea certificatului de înmatriculare a maşinii.
3 – Se reţine şi certificatul de inmatriculare de către Poliţia Rutiera, caz în care ITP-ul nu poate fi efectuat decât în unitatile proprii RAR. Din data de 20 mai, sancţiunile pentru IPT expirat include suspendarea pe loc a dreptului de a circula şi reţinerea plăcuţelor de înmatriculare.
Certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare se restituie proprietarului de către Poliţia Rutieră, la încetarea suspendării înmatriculării vehiculului.
Încă de miercuri, săptămâna trecută, Florin Cătană, şeful Direcţiei Regim Permise, a declarat: „Începând cu data de 20 mai se introduce noţiunea de suspendare a înmatriculării autovehiculului, operaţiune care constă în interzicerea temporară a folosirii acestuia pe drumul public. Modificările legislative vin pe fondul transpunerii unui pachet legislativ european, dar şi pe fondul solicitării foarte multor cetăţeni cu privire la finalitatea procesului de transcriere a autovehiculului în Registrul Naţional de Evidenţă”.
Florin Cătană a precizat că acest lucru nu echivalează cu o radiere. Înmatricularea rămâne valabilă, numai că autovehiculul nu mai poate fi utilizat până nu se remediază motivul pentru care a fost dispusă măsura suspendării: „Această măsură operează în două situaţii la acest moment, respectiv lipsa Inspecţiei Tehnice Periodice sau anularea acesteia de către autoritatea abilitată, precum şi netranscrierea înmatriculării vehiculului pe numele noului proprietar într-un termen de 90 de zile, spre deosebire de vechea legislaţie care prevedea un 30 de zile pentru această operaţiune”. Şeful DRPCIV a explicat că, în ambele situaţii, suspendarea înmatriculării încetează automat în momentul în care se remediază motivul pentru care a fost dispusă.
Ciubucul, pricipala boală de care suferă majoritatea ITP-iştilor, are consecinţe nefaste în mediile circulaţiei rutiere, provocând, printre altele, creşterea numărului de accidente, unele, mortale. în plus, boala ITP-ştilor contribuie, în mod nociv, la menţinerea unei alte „boli”‘, deasemenea mortală, dar de data aceasta pentru finanţele naţionale: evaziunea fiscală.
îi va vindeca sistemul video, pe ITP-işti de „boala ciubucului”? Rămâne de văzut.
Şefii RAR-ului declanşează „vaccinarea anticiubuc” Modificările din legislaţia rutieră le va da o mână de ajutor
Date: