Sorin Scarlat, director general CNAIR: DN 71 va primi finanţare !

Date:

Într-un moment în care polemica privitoare la modernizarea DN 71, proiect vital, care înseamnă efectiv oxigen pentru economia şi dezvoltarea judeţului, Virgil Guran, preşedintele PNL Dâmboviţa, este autorul unui demers prin care a punctat mult, inclusiv în plan politic. L-a invitat la Târgovişte, pentru a prezenta situaţia la zi a celor mai importante proiecte de infrastructură rutieră pe Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.
„Au existat critici referitor la ce se întâmplă cu drumurile în Dâmboviţa-a spus Virgil Guran. Şi primul lucru este Moţăeniul (comună pe raza căreia o porţiune din DN 71 s-a surpat n.n.), care de şase luni este aşa. Aţi văzut că, în două-trei săptămâni lucrurile s-au mişcat. Am sunat chiar în ziua respectivă pe ministrul Transporturilor, lucrurile s-au mişcat, se lucrează în momentul de faţă acolo. Asta demonstrează că poate să existe operativitate. Să nu vă aşteptaţi acum că tot ce mişcă în judeţ se rezolvă în cinci minute. Pentru că, deocamdată, în judeţul Dâmboviţa conduc aproape toate sectoarele cei care au fost şi care probabil au alte interese. Am văzut reacţii din partea PSD-ului. Sunt foarte interesaţi de ce se întâmplă cu DN 71, cu DN 7, cu Centura Găeştiului. Mai nou, după ce au condus vreo şapte ani de zile, fac petiţii pentru rezolvarea acestor probleme. Eu nu vreau să vin cu poveşti, o să vă prezentăm exact situaţia.”
Cu precizarea că există preocupare inclusiv pentru scurtarea termenelor de soluţionare a contestaţiilor, liderul PNL Dâmboviţa l-a invitat pe directorul CNAIR, Sorin Scarlat , să prezinte situaţia proiectelor cele mai importante. „Vestea mai puţin bună”- cum s-a exprimat şeful Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, este aceea că antreprenorul care a câştigat execuţia proiectului de lărgire şi modernizare a tronsonului Bâldana-Titu din DN 7 nu şi-a prelungit valabilitatea ofertei, motivând decizia prin majorarea cheltuielilor cu salariile în construcţii, ca urmare a adoptării OG 114. În consecinţă, primul pas va fi actualizarea documentaţiei la nivelul anilor 2019-2020 şi reluarea procedurii de achiziţie.
În ceea ce priveşte DN 71, potrivit directorului general Sorin Scarlat, CNAIR este în faza de a răspunde la clarificările (cam 380 la număr) solicitate de ofertanţi. Acesta a estimat termenul de o lună, o lună şi jumătate, pentru ca proiectul să fie ridicat iar pe SICAP, cu precizarea că suspendarea procedurii de achiziţie s-a făcut în luna iulie 2019. Acesta a mai sustinut că finanţarea proiectelor DN 7 şi DN 71 este asigurată din fonduri europene alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), termenul limită fiind 2020 plus încă trei ani, pentru execuţie, cu posibilitatea fazării proiectelor. Tot în vederea asigurării finanţării sunt avute în vedere proiectul centurii ocolitoare a Oraşului Găeşti şi proiectul Drumului Expres Găeşti-Târgovişte-Ploieşti.
Revenind la DN 71, valoarea investiţiei a fost estimată la 400 de milioane de euro pentru lărgirea la patru benzi a celor 44 de kilometri de drum dintre Bâldana şi Târgovişte şi peste 171 de milioane de euro pentru modernizarea celor 57 kilometri dintre Târgovişte şi Sinaia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

După „gerul Bobotezei”, la Târgoviște au înflorit ghioceii!

Pentru al doilea an consecutiv, la Târgoviște primii ghiocei...

ITM Dâmbovița: Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați

Pe parcursul trimestrului IV al anului 2024, Inspectoratul Teritorial...

Anvelopele de iarnă, siguranța pe drum în sezonul eece

În contextul condițiilor meteorologice din sezonul rece, Registrul Auto...