Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Revolut, aplicația financiară cu peste 28 de milioane de clienți la nivel global și 2,7 milioane în România, oferă o serie de recomandări esențiale pentru a evita cu succes tenativele de fraudă care vizează utilizatorii de servicii bancare în mediul online.
Dacă primiți un link printr-un sms sau printr-un email care vine de pe un cont de companie, tratați-l cu atenție! Nu accesați link-uri decât dacă sunteți siguri 100% că le așteptați pentru un motiv anume
Atenție la mesajele care par autentice și care vă spun să vă mutați banii dintr-un cont Revolut în alt cont sau între conturi Revolut „din motive de siguranță”. Un astfel de mesaj este un scam
Nu comunicați niciodată nimănui o parolă sau un cod unic emis de bancă. Dacă faceți aceasta, riscați să oferiți unui infractor acces către cardurile voastre bancare prin portofelele electronice precum Apple Pay sau Google Pay
Fiți vigilenți de fiecare dată când primiți un mesaj/email de la orice persoană sau de la orice companie, mai ales atunci când acestea includ un link sau un număr de telefon! Cea mai sigură modalitate de a contacta o companie este să îi folosiți aplicația sau site-ul oficial
Citiți cu atenție ofertele care par prea bune ca să fie adevărate
Când cumpărați online, asigurați-vă că v-ați delogat de la profilul personal după finalizarea cumpărăturilor
Nu ignorați mesajele din aplicația de banking care vă avertizează în legătură cu anumite tranzacții sau activități din aplicație, mai ales atunci când cineva vă presează să faceți o plată sau să nu dați atenție acestor alerte.
Pentru mai multe informații și recomandări, vă recomandăm să consultați și secțiunea dedicată de pe site – Fraud Hub (Revolut)
Antrenează-te pentru a evita fraudele din online pe site-ul proiectului național de conștientizare #SigurantaOnline, lansat de ARB, DNSC și Poliția Română.