Vitezomanii, sancţionaţi de poliţiştii rutieri

Date:

radarIn ultimii ani, în România a crescut numărul accidentelor de circulaţie, mai ales a celor grave, soldate cu morţi şi răniţi, principala cauză a producerii accidentelor fiind comportamentul şoferilor în trafic.
După imprudenţa pietonilor şi neatenţia în conducere, la fel de gravă este şi inconştienţa de care dau dovadă unii conducători auto atunci când apasă pedala acceleraţiei, fără să se gândească la ceea ce se poate întâmpla. Viteza – excesivă ori neadaptată condiţiilor meteo-rutiere – este a doua cauză generatoare de accidente în ierarhia celor produse din vina conducătorilor auto. Viteza creşte riscul producerii unui accident rutier şi, de asemenea, probabilitatea provocării unor vătămări grave sau chiar a unui accident mortal. Poliţiştii rutieri au acţionat pe linia prevenirii şi combaterii accidentelor rutiere, în special a celor produse pe fondul ne-respectării prevederilor legale privind viteza de deplasare pe drumurile publice. În cadrul acţiunilor au fost folosite autospecialele dotate cu aparate de supraveghere a traficului şi măsurare a vitezei de rulare a autovehiculelor. In urma abaterilor depistate în trafic, poliţiştii rutieri au aplicat 454 de sancţiuni contravenţionale a căror valoare se ridică la 77.180 de lei. 266 de conducători auto au fost sancţionaţi contravenţional pentru depăşirea limitei legale de viteză, iar trei pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice. Totodată, poliţiştii au reţinut opt permise de conducere şi au retras 10 certificate de înmatriculare. Distanţa de frânare a autoturismelor creşte proporţional, în funcţie de viteza de rulare, de condiţiile meteo-rutiere: ploaie, ninsoare, polei şi de gabaritul şi masa autovehiculului. Reţineţi că la viteza legală de 50 km/h în interiorul localităţilor, spaţiul total de oprire al unui autovehicul, în condiţii de trafic şi de drum normale este de 31,61 m, iar la 90 km/h, în afara localităţilor, spaţiul de frânare ajunge la 80,43 m. Aşadar, nici cel mai bun sistem de frânare nu poate să asigure oprirea imediată şi în siguranţă a vehiculului. Diminuarea numărului accidentelor rutiere, care au drept cauză viteza excesivă, reducerea numărului de victime ale acestor accidente şi creşterea siguranţei pe drumurile publice constituie unul din obiectivele principale ale Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa. Şi pentru că suntem în sezonul rece, se impune să reamintim câteva dintre obligaţiile pe care le au conducătorii auto: înainte de a porni la drum, pe distanţe mai mari ori mai mici, fiecare conducător auto trebuie să-şi echipeze corespunzător maşina pentru sezonul rece; să adopte o manieră calmă de conducere, fără să bruscheze comenzile vehiculelor, să efectueze fiecare manevră doar după o asigurare temeinică, să utilizeze preponderent frâna de motor şi să evite efectuarea depăşirilor, care, în asemenea condiţii meteo-rutiere, sunt foarte periculoase; în situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă din cauza precipitaţiilor, folosirea luminilor de către şoferii care se apropie reduce riscul producerii unor accidente cauzate de neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers. De aceea, se recomandă ca luminile de întâlnire sa fie aprinse ziua, pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea impusă prin lege; să se circule cu viteză redusă şi aceasta să fie adaptată permanent condiţiilor concrete din trafic. In acest sens, legea prevede că, atunci când vizibilitatea datorată condiţiilor meteorologice este sub 100 de metri sau carosabilul este acoperit de zăpadă ori polei, viteza de deplasare nu trebuie să depăşească 30 km/h în localităţi şi 50 km /h în afara localităţilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița